۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری در روستاهای زنجان ایجاد می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری در روستاهای زنجان ایجاد می‌شود

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه مطالعات منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۹۵ درصد در دست تهیه است، گفت: تمامی بخش ها در کمیته برنامه ریزی استان به تصویب رسیده و این طرح هم اکنون به عنوان پایلوت کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم تهیه و در مرحله اجرا می باشد.

وی اظهار کرد: در قالب این برنامه تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای هفت هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است،

خواجه ای تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، یادآور شد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی،اجتماعی،عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان ابراز داشت: توسعه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستائی از اهداف اصلی این طرح است که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

کد خبر: ۸۸٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha