۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری در سال ۱۴۰۰

راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری در سال ۱۴۰۰

در این راهنمای خرید نرم افزار حسابداری، انواع برنامه های حسابداری و ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کارها را توضیح می دهیم.

به گزارش بازار، برای کسب وکار خود به دنبال یک نرم افزار حسابداری قابل اعتماد می‌گردید و نمی‌دانید چطور آن را پیدا کنید؟ جای نگرانی نیست، بسیاری از مالکان کسب و کارها حداقل در ابتدای کار با این مشکل مواجه می‌شوند. این راهنمای خرید نرم افزار حسابداری به پرسش‌های زیر پاسخ کمک می‌دهد.

نرم افزارهای حسابداری چه انواعی دارد؟

چرا باید نرم افزار حسابداری داشته باشیم؟

بهترین نرم افزار حسابداری چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزار حسابداری تحت وب (کلاود) چه ویژگی هایی دارد؟

راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری در سال ۱۴۰۰

اجازه دهید در همین ابتدای مطلب به اختصار ویژگی های مهم هر نرم افزار حسابداری را نام ببریم.

رابط کاربری ساده و کاربرپسند

قابلیت یکپارچه شدن با سیستم‌های دیگر کسب و کار

امنیت اطلاعات

تحت وب بودن (فضای ابری یا کلاود)

قابلیت ارتقاء

قیمت‌گذاری متنوع

اینها ویژگی‌هایی هستند که به کار شما خواهند آمد. اما چطور؟ در ادامه این مطلب ویژگی‌های لازم و کاربردی نرم‌افزارهای حسابداری معرفی می‌شود.

قبل از خرید، انواع نرم افزارهای حسابداری را بشناسید
در ادامه راهنمای خرید نرم افزار حسابداری باید بدانید که این نرم افزارها انواع مختلفی دارند:

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری شخصی

۱. نرم افزار حسابداری فروشگاهی
حجم تراکنش فروشگاه‌ها  بالاست و باید تمامیِ آنها به صورت یکپارچه و دقیق گردآوری شوند. برای فروشگاه ها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ یک نوع نرم افزار حسابداری فروشگاهی در نظر گرفته می‌شود. شما به عنوان مدیر، می‌بایست بهترین نرم افزار حسابداری را از بین گزینه‌های متعدد انتخاب کنید.

امکانات اصلی نرم افزارهای فروشگاهی به شرح زیر است:

انواع عملیات بازرگانی (فروش، برگشت، پیش فاکتور، فیش پرینتر، فاکتور رسمی، انواع گزارشات و غیره)

چاپ و تولید بارکد

انبارداری تکمیلی

گزارشات پایه‌ای (ارائه انواع گزارشات سود، هزینه، بستن سال مالی، خروجی، فاکتور، خواباندن چک به حساب و غیره)

۲. نرم افزار حسابداری شرکتی
امروزه همه شرکت‌ها باید طبق قانون دارای دفاتر مالی منظم و شفاف باشند. استفاده از نرم افزار حسابداری  شرکتی به این فرآیند سرعت می بخشد.

۳. نرم افزار حسابداری تولیدی
در ادامه نکات راهنمای خرید نرم افزار حسابداری به معرفی نرم افزار حسابداری مخصوص تولیدی‌ها می‌رسیم. برای تولیدکنندگان حسابرسی و موضوع تولید و بهای تمام شده مسئله بسیار مهمی است. برنامه حسابداری کمک شایانی به حسابداری تولیدی ها می کند.

ماژول‌های مختلف به حسابداران و مدیران تولیدی‌ها امکان می دهد با خیال راحت از سود دهی و میزان دخل و خرج تولیدی باخبر شوند.

۴. نرم افزار حسابداری شخصی
نرم افزارهای حسابداری شخصی به شما کمک می کند هزینه های تان را کنترل و رصد کنید. شما می‌توانید هزینه‌هایتان را ثبت کنید، بدانید از چه اشخاصی طلب دارید و به چه کسانی بدهکار هستید.

چند دلیل برای خرید نرم افزار حسابداری
 با گسترش فعالیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، ضبط و ثبت اطلاعات به صورت دستی دیگر جوابگوی مدیران و کارمندان نخواهد بود. برای ثبت دقیق اطلاعات و معاملات انجام شده بین شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز به نرم افزار حسابداری است.

نرم افزارهای مالی و حسابداری تمامیِ ورودی‌ها (درآمدها) و خروجی‌ها (هزینه‌ها) و همچنین سرمایه را به طور دقیق محاسبه و ثبت می‌کنند. همچنین با خرید نرم افزار حسابداری امکان گرفتن گزارش‌های روزانه، ماهانه و سالیانه برای مدیران میسر خواهد شد. در ادامه مبحث راهنمای خرید نرم افزار حسابداری از دلایل خرید این نرم افزار و مزایای آن برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها صحبت خواهیم کرد:

افزایش سرعت در محاسبه هزینه و درآمد

کاهش اتلاف وقت برای محاسبات روزانه، ماهانه و سالیانه

محاسبه دقیق و بدون خطایِ موجودی اجناس، کارکنان و مشتریان

گزارش‌گیری آسان در هر لحظه و در هرجا

به حداقل رساندن اشتباهات در محاسبات

پیش‌بینی، تخمین و ارزیابی جریان‌های مالی و نقدیِ آینده

راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری در سال ۱۴۰۰

معیارهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری
به احتمال زیاد تا اینجا به درکی از ویژگی‌های مناسب انواع نرم‌افزارهای حسابداری رسیده باشید. سادگی استفاده، در دسترس بودن، و البته پوشش دادن تمام وظایف حسابداری کسب و کارها از جمله امکاناتی هستند که به بیشتر افراد در بهینه‌سازی فرایندهای حسابداری کسب و کار خود کمک می‌کنند. بعضی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب نرم افزار حسابداری شامل موارد زیر می‌شوند:

رابط کاربری ساده و کاربرپسند
دیگر نیازی به استخدام پرسنل با یونیفورم‌های سورمه‌ای برای این ردیف شغلی، به خصوص در کسب و کارهای کوچک وجود ندارد.

یکپارچگی با سیستم‌های دیگر
 امکان انتقال اطلاعات مالی و حسابداری به انواع سیستم‌های تحلیلی و برنامه‌های دیگر.

تحت وب بودن و خدمات کلود
 این گزینه باعث می‌شود نیاز به سرور در شرکت‌ها برای حسابداری به کلی از میان برداشته شود. همچنین کسب و کارهای کوچک دیگر نیازی به نصب و راه‌اندازی سیستم حسابداری ندارند.

امنیت اطلاعات
 بدون شک حیاتی‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات هر کسب و کاری اطلاعات مالی و حسابداری آن است. برای همین امنیت اطلاعات نکته‌ای کلیدی در راهنمای خرید نرم افزار حسابداری محسوب می‌شود.

خدمات پشتیبانی
 عملیات حسابداری به هیچ وجه ساده نیستند. برای همین ممکن است در یک عملیات خاص، مثل وارد کردن فرمول‌های مختلف تخفیف در فروش به مشکل بر بخورید. هنگامی که شرکت تولید کننده نرم افزار حسابداری خدمات پشتیبانی قابل اتکایی ارائه بدهد، این مشکل در کمتر از چند دقیقه بر طرف می‌شود.

قابلیت ارتقا و اضافه کردن امکانات
 راه‌اندازی و سازماندهی حساب‌ها در سیستم حسابداری هر کسب و کاری یک فرایند زمان‌بر و پر هزینه است. برای همین این قابلیت به شما کمک می‌کند در صورت رشد کسب و کار، همه چیز را در حسابداری از اول شروع نکنید.

امکانات و ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار حسابداری آنلاین و اندروید هوفر

نرم افزار حسابداری هوفر یک راه‌کار نرم‌افزاری حسابداری کلود و تحت وب است. نرم افزار هوفر مجموعه عملکردهای حسابداری مورد نیاز کسب و کارها را با یک رابط کابری ساده و جذاب در اختیار آنها قرار می‌دهد.

نرم افزار حسابداری هوفر انواع عملیات‌ها یا ماژول‌های معمول حسابداری از جمله:

حسابداری نقد و بانک

حقوق و دستمزد

بازرگانی

تولید

انبار

را به کاربران ارائه می‌دهد. این امکانات حسابداری علاوه بر نسخه تحت وب، به صورت اپلیکیشن حسابداری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با نرم افزار حسابداری هوفر فرایندهای مالی، فروش، و حسابداری در لحظه به سیستم اضافه می شوند.

نرم افزار حسابداری پیشرفته هوفر به صورت یکپارچه با نرم افزار CRM و فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شود. به این ترتیب کسب و کارهای آنلاین نیز می‌توانند از آن برای پردازش انواع اسناد مالی و حسابداری فروش آنلاین خود بهره ببرند. علاوه بر این ویژگی‌های منحصر به فرد، محصولات نرم افزاری هوفر از خدمات پشتیبانی و آموزش رایگان برخوردار هستند. در نتیجه هر زمان در ثبت اطلاعات یا انجام فعالیت حسابداری به مشکل برخوردید، موضوع با یک تماس حل می‌شود.

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری چه اطلاعاتی به شما داد؟
در این راهنمای خرید نرم افزار حسابداری انواع سیستم‌های حسابداری و مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری را معرفی کردیم. ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب را می شناسید.

نرم افزار حسابداری کلود هوفر یکی از موفق‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های بومی این نرم‌افزارهای جدید است که با رابط کاربری بسیار جذاب و ساده، و همچنین امکان دسترسی از طریق اپلیکیشن موبایل (اندروید) و پشتیبانی و آموزش رایگان در دسترس انواع کسب و کارها قرار گرفته است.

کد خبر: ۸۸٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha