۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
فراهم شدن امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی برای مؤدیان
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان عنوان کرد:

فراهم شدن امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی برای مؤدیان

همدان - مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی برای مؤدیان مالیاتی فراهم شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، محمد دلشادی بابیان اینکه تا پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می‌گرفت اما در ماه‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا، ضرورت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری تشدید شد، گفت:  بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور نیز برنامه‌هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

دلشادی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور مربوطه، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی را برای مؤدیان مالیاتی فراهم کرده است.

وی افزود: مؤدیان مالیاتی برای استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی باید با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تأیید و انتخاب کنند و در این صورت آنها خواهند توانست از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند.

دلشادی ادامه داد: یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی این است که به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با تأکید بر این که ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و تمامی پیامدهای قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه خواهد داشت افزود: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مؤدی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۸۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha