۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
قزوین توان تامین آب کشاورزی را ندارد/ ضرورت پرهیز از کشت تابستانه
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

قزوین توان تامین آب کشاورزی را ندارد/ ضرورت پرهیز از کشت تابستانه

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: قزوین توان تامین آب کشت تابستانه را ندارد و از کشاورزان درخواست می شود از کشت تابستانه خودداری کنند.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به این که قزوین در وضعیت خشکسالی قرار دارد، اظهار داشت: باید بپذیریم امسال در وضعیت خشکسالی در استان قرار داریم و تامین آب بخش کشاورزی با برنامه ریزی هایی که از سال قبل که می توان آن را « ترسالی» نامید، انجام شده است اما با این حال امسال باید تدابیر خاصی برای مواجه با این مشکل اندیشید.

وی بیان کرد: در حال حاضر با همین برنامه ریزی هایی که از سال گذشته انجام دادیم توانستیم بخشی از منابع آبی موجود را ذخیره و در سال جاری به کارگیری کنیم به همین دلیل امسال با وجود همه مشکلات همچنان آب در کنال های آبیاری دشت قزوین جاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی نیز امسال برای استان قزوین سالی خشک خواهد بود و بر همین اساس در حال حاضر ۵۰ حلقه چاه تلفیقی استان قزوین که برای مواجهه با کم آبی آماده شده بود وارد مدار شده است و برای پایان سال نیز ۵۰ حلقه چاه تلفیقی دیگر وجود دارد که در صورت نیاز به کار گیری خواهد شد.

ملکی عنوان کرد: مهم ترین چالش پیش روی ما در حال حاضر تامین آب بخش کشاورزی است که در این خصوص تعهد داریم ۶۰ درصد آب کشاورزی مورد نیاز سال گذشته را برای استان تامین کنیم در شرایطی که بر اساس آمارها میزان کشاورزی در استان قزوین امسال افزایش نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین بیان کرد: کشت تابستانه قطعا امسال ما را با مشکل مواجه خواهد کرد و از این رو برنامه ای برای تامین آب کشت تابستانه و کشت های مازاد نداریم.

کد خبر: ۸۸٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha