۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
بهره‌بردای از «راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز» و «تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه»
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

بهره‌بردای از «راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز» و «تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه»

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی «راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز» و «تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه» را دو پروژه مهمی خواند که تلاش می‌شود تاپایان عمر دولت در استان تکمیل شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت تمام شود، راه‌آهن بستان‌آباد تا تبریز است. البته باید در نظر داشته باشیم کارهای عمرانی تابعی از شرایط آب و هوایی، منابع مالی و مشکلات دیگر است. اما بسیار امیدواریم این پروژه تا پایان دولت به اتمام برسد.

وی افزود: پروژه مهم دیگر که می‌خواهیم حتما تا پایان دولت تکمیل شود، تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه بوده و تامین اعتبار پروژه هم صورت گرفته است.

پورمحمدی یادآور شد: باقی مانده این پروژه کمتر از یک کیلومتر و حدود ۸۰۰ متر است که متاسفانه به یک مشکل فنی برخورد کرده و خاک منطقه آبرفتی و سست است؛ در هر حال اگر مانع دیگری نباشد امیدواریم این دو پروژه قبل از پایان عمر دولت به پایان برسند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از جمله کارهای اولویت‌دار دیگر برای ماه‌های پایانی عمر دولت در استان، شروع عملیات اجرایی پروژه ذوب و پالایش مس‌سونگون است که مناقصه آن ششم اردیبهشت ماه برگزار و قرارگاه خاتم الانبیا برنده شد؛ شاید یکی دو ماه بعد از امضای قراردادها عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی اذعان داشت: پروژه دیگر اجرای فاز سوم کنستانتره مس‌سونگون است که مناقصه این پروژه نیز برگزار و شرکت کیسون برنده شد. عملیات اجرایی این پروژه نیز به‌زودی شروع خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha