۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کاهش اندک قیمت گوشت قرمز
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده عنوان کرد

کاهش اندک قیمت گوشت قرمز

پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: گوشت منجمد و گرم ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

به گزارش بازار، پوریان گفت: با توجه به فراوانی تولید، عرضه گوشت توسط پشتیبانی امور دام و تعطیلی مراکز پرمصرف، قیمت گوشت منجمد و گوشت گرم ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان و دام سنگین را ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در کشتارگاه ۱۰۰ هزار تا ۱۰۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۹۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: طبق روال همه ساله در این فصول توزیع توسط دامدار افزایش می‌یابد که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در واکنش به عرضه گوشت با نرخ بالا در خرده فروشی‌ها بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو گوشت منجمد در خرده فروشی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و عرضه با نرخ‌های بالا ناشی از مشکلات سیستم توزیع است.

وی حمایت مالی از دامدار را تنها راه حل خروج از بحران فعلی دانست و گفت: از مسئولان دولتی انتظار می‌رود که به جای تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی، نقدینگی به دامداران تخصیص دهند تا تولیدکنندگان خود به سراغ تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز بروند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: تزریق مستقیم نقدینگی به دامدار و حمایت از تولیدکننده نه تنها از خروج ارز جلوگیری می‌کند، بلکه ارز بصورت مستقیم وارد چرخه تولید شود.

پوریان در پایان تصریح کرد: واردات نهاده‌های دامی و مشکلات سامانه بازارگاه منجر به ایجاد چالش‌های متعدد برای دامدار می‌شود، در حالیکه خرید حمایتی دام توسط پشتیبانی امور دام و ذخیره سازی گوشت، راه حلی مناسب برای مشکلات تنظیم بازار است.

کد خبر: ۸۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha