۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
دولت جدید باید بر توان داخلی تکیه کند
داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دولت جدید باید بر توان داخلی تکیه کند

عباسی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نیاز به بازطراحی سیستم و ساز و کار دولت داریم. باید آزادی را از انحصار خارج کنیم.

به گزارش بازار، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی صبح امروز پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است.

وی افزود: کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات  و قطب بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی می‌گوید: در این زمان ما به یک قدرت منطقه ای و نوظهور تبدیل شده ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوژیکی و دفاعی است که داریم، اما از نظر اقتصادی و مسایل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم.

عباسی گفت: در شرایط جدید باید دولت جدید تکیه بر توان داخلی و نگاه به ظرفیت های داخلی داشته باشد و دیپلماسی فعال گفت و گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت و گو باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی دخالت کنیم و تاثیرگذار باشیم نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم. دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد و ارتباط تنگاتنگی را با مجلس خواهیم داشت. دولت آینده با مشورت مجلس از حضور نخبگان استفاده خواهد کرد از بخش خصوصی به طور جدی استفاده خواهد کرد. مجلس و دولت بخش خصوصی اصناف و سمن ها و نهادهای مردم نهاد برای عبور از این برهه استفاده خواهیم کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما نیاز به بازطراحی سیستم و سازکار دولت داریم باید آزادی را از انحصار خارج کنیم و رهبری و ولایت را هم از انحصار خارج کنیم. جناح‌های درگیر جامعه ما این دو موهبت الهی یعنی رهبری و آزادی را در انحصار خود گرفته اند.

وی گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم. ما همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان تایید کند با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی این جانب و جزء افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم فرصت دارم که حرف های خود را بزنم و نفع و ضرر اینجا معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

عباسی درباره احراز صلاحیت خود گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود. این به تشخیص شورا بر اساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می کنم و نظرات شان را به گوش مردم می رسانم.

کد خبر: ۸۸٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha