۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
۳۸ طرح تولیدی و عمرانی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد
با دستور رئیس جمهور

۳۸ طرح تولیدی و عمرانی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

تبریز- ۳۸ پروژه بزرگ صنعتی، عمرانی و زیربنایی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش بازار، مدیر عامل منطقه آزاد ارس روز پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح ها، ۹۷ درصد این طرح ها را سرمایه گذاری مربوط به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی این تعداد پروژه ها ۴۹۸ نفر است.

محسن نریمان خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۸ طرح افتتاحی، ۲۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری داخلی ۱۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال و سرمایه خارجی چهار میلیون دلار، سه واحد انبارداری با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال، هفت واحد کشاورزی با سرمایه گذاری ۲۹۲ میلیارد ریال و دو پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه از این میزان سه درصد سرمایه گذاری ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت و عمران و ۹۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام شده است، افزود: پل مسیر سی، ساختمان کلانتری و سالن ورزشی خداآفرین پروژه های افتتاحی در حوزه عمرانی و زیربنایی است که با مجموع سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد.

نریمان خاطرنشان کرد: نوید این را می دهیم که قبل از پایان دولت تدبیر و امید و در تیرماه سال جاری طرح های مهم دیگری نیز افتتاح می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: از طریق مرز ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه، تراز تجاری منطقه آزاد  ارس را تا سقف یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

نریمان با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید حتی یک متر گلخانه نیز در این منطقه وجود نداشت، گفت: امروز بزرگ ترین گلخانه سقف شیشه ای خاورمیانه در ارس فعالیت می کند.

پیش از این نیز در پنجم فروردین ماه سال جاری در سومین دوره افتتاح های مناطق آزاد توسط رئیس جمهور ۲۰ طرح صنعتی، زیربنایی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر ۱۱هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال  بصورت ارتباط زنده تلوزیونی توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

همچنین در طول سال ۹۹ نیز بالغ بر ۲۳  طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با میزان سرمایه گذاری ریالی ۱۱ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال و ۷۰.۵ میلیون یورو و ۴.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی ۱۳۵۲  نفر افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۸۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha