۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
 طرح فراز در ۳۵۰ هکتار از تاکستان‌های زنجان اجرا شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

طرح فراز در ۳۵۰ هکتار از تاکستان‌های زنجان اجرا شد

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه اجرای طرح فراز در تاکستان‌های استان بیش از ۴۰ درصد رشد دارد، گفت: این طرح طی سال گذشته در ۳۵۰ هکتار تاکستان اجرا شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان،جواد تاراسی گفت: طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است که اجرای آن موجب افزایش کیفیت محصول، مصرف بهینه آب، کنترل آفات و بیماری ها و افزایش درآمد بهره برداران می‌شود.  

وی اظهار داشت: برنامه مصوب اجرای طرح فراز (داربستی کردن) تاکستان های این استان در سال گذشته ۲۵۰ هکتار بود که با افزایش ۴۰ درصدی به ۳۵۰ هکتار رسیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: پیش بینی می شود در نتیجه اجرای این طرح سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش تولید انگور در باغات استان را شاهد باشیم و با اجرای این طرح در استان برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. .

تاراسی با بیان اینکه سطح بارور کشت انگور در استان حدود ۱۶ هزار هکتار است، افزود: سطح غیربارور کشت محصول انگور نیز نزدیک ۸۰۰ هکتار است و در استان زنجان هشت هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌ بردار محصول انگور هستند.

وی ابراز کرد: در راستای اجرای عملیات اصلاح باغات نیز در سال گذشته انجام عملیات پیوند(سرشاخه کاری) به تعداد ده­ هزار اصله درخت گردو در سطح ۵۲ هکتار باغات استان انجام شد که یکی از برنامه­ های موفق در زمینه استفاده از ارقام جدید برای مقابله با سرمازدگی بود.

کد خبر: ۸۸٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha