۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
راه اندازی نخستین باشگاه تعاون و کارآفرینی در استان همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد:

راه اندازی نخستین باشگاه تعاون و کارآفرینی در استان همدان

همدان - توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه اندازی نخستین باشگاه تعاون و کارآفرینی در این استان خبر داد.

سیداحمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار بازار از ایجاد باشگاه تعاون و کارآفرینی در استان همدان خبر داد و گفت: باشگاه تشکلی غیر رسمی متشکل از چند شرکت تعاونی و تعاونگران در هر استان است که به صورت حضوری و مجازی تشکیل شده و به منظور تبادل نقطه نظرات و دیدگاه ها پیرامون موضوعات دانشی، مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها و هم اندیشی و برنامه ریزی درخصوص فعال سازی زنجیره تامین و همچنین سرمایه گذاری در حوزه تعاون فعالی می کند.

وی در خصوص هدف از ایجاد باشگاه تعاون و کارآفرینی گفت: برقراری تعاملات لازم بین تعاونگران استان همدان، زمینه سازی ایجاد شبکه تعاونگران در کشور، بهره مندی از تجربیات طرفین برای بهبود و توسعه سازمانی، شناسایی پتانسیل بخش تعاون، فراهم کردن زمینه های ارتباط بین کارآفرینان و سرمایه گذاران و توسعه تعاونیهای دانش بنیان و هدایت آنها از جمله اهداف است.

باشگاه تعاون و کارآفرینی استان همدان فعال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: باشگاه تعاون  و کارآفرینی استان همدان فعال است و افراد در صورت داشتن هرگونه نیاز به مشاوره کاری و علاقه مندی به فعالیت در بخش تعاون توسط فعالان این مرکز راهنمایی می شوند.

توصیفیان همچنین از برگزاری دوره های آموزشی مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا برای تعاون گران و علاقه مندان بخش تعاون خبر داد و گفت: ۴۲ هزار و ۲۳۸ نفر ساعت آموزش مجازی برای تعاون گران برگزار شده است.

احمد توصیفیان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود در برگزاری دوره های حضوری آموزش تعاون و به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارت اعضاء، مدیران و بازرسان اتحادیه ها و شرکت های تعاونی، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین آشنایی علاقمندان به ورود و فعالیت در بخش تعاونی، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان در دوران پاندمی کرونا  دوره های متنوع آموزشی را به صورت غیر حضوری برگزار کرد.

وی افزود: سهمیه ابلاغی سامانه آموزش مجازی بخش تعاون که از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده ۱۲ هزار و ۱۵۲ نفر ساعت بود که با برگزاری ۴۲ هزار و ۲۳۸ نفر ساعت آموزش مجازی به رشد ۳۴۸ درصدی دست یافتیم.

بهبود وضعیت اقتصادی در چند سال اخیر مهمترین دغدغه رهبران و دولتمردان جامعه و مردم بوده و اصلاح آن یکی از پرچالش ترین مسائل کشور است

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان همچنین با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت اقتصادی در چند سال اخیر مهمترین دغدغه رهبران و دولتمردان جامعه و مردم بوده و اصلاح آن یکی از پرچالش ترین مسائل کشور است؛ گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعارهای اقتصادی را در آغاز هر سال بیان نموده و توجه جامعه را به حل معضلات و اصلاح رفتارها و سیاست‌های اقتصادی معطوف داشته اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری از سال ۹۵ با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تعیین شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید، جهش تولید و بالاخره تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها، خط سیر سیاستی را دنبال می‌کنند که خلاصه آن تولیدگرایی در کشور برای عرض اندام و بازی کردن درعرصه جهانی و بین‌المللی و ایجاد اشتغال و تقویت قدرت ملی است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه با وجود اینکه شعار سال‌های گذشته نیز در چارچوب مسائل اقتصادی بود اما در پنج سال اخیر تولیدگرایی اصلی اساسی بیان و بر اهمیت آن به طور مداوم تاکید شده است، افزود: در این مسیر مجموعه حکومت و دولت نیز اقدامات و کارهای مناسبی  انجام داده و دستاوردهایی داشته اند اما اصلاح مسیر و روش ها و سیاست‌ها،به صورت عالمانه تر و هوشمندانه تر لازم بوده و باید این مهم با تدبیر بهتری پیش برده شود.

مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان بر ضرورت تقویت بازرسی ها هم تاکید کرد و گفت: بازرسان کار ملزم به نظارت بیشتر بر موارد ایمنی و بهداشت و ابلاغ بخشنامه پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌ها هستند چراکه محیط‌های شلوغ و پر ازدحام یکی از عوامل مهم در انتقال ویروس کرونا است.

وی محیط‌های کارگاهی را یکی از عوامل مهم در انتقال ویروس دانست و گفت: این محیط ها در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، به مکانی خطرناک برای انتقال ویروس تبدیل می شوند بنابراین بازرسان کار ملزم به نظارت بیشتر بر موارد ایمنی و بهداشت و ابلاغ بخشنامه پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های این استان هستند.

کد خبر: ۸۸٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha