۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
پروژه صنایع فوق پیشرفته ماهیان خاویاری مازندران کلید خورد
در سیمرغ؛

پروژه صنایع فوق پیشرفته ماهیان خاویاری مازندران کلید خورد

سیمرغ- پروژه زنجیره تبدیلی و تکمیلی فوق پیشرفته ماهیان خاویاری و کارخانه تولید خوراک با اعتبار بیش از ۴۱۸ میلیارد تومانی در سیمرغ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عملیات اجرایی پروژه زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویاری و مجتمع تولید خوراک ماهیان ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان استانی در سیمرغ آغاز شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به ضرورت تکمیل زیرساخت های شیلاتی و صادراتی در استان گفت: در سال های اخیر توجه خوبی به ایجاد زیرساخت در استان شده است.

وی با بیان اینکه برای تقویت تولید چاره ای جز مانع زدایی و پشتیبانی از آن نداریم، گفت: پروژه هایی که در استان اجرایی می شود باید مقیاس بزرگ و اشتغال زا باشد.

مجتبی حبیب نژاد فرماندار سیمرغ نیز با اشاره به اجرای طرح های شیلاتی و گلخانه ای در شهرستان افزود: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری که قابلیت تولید ۱۰ تن خاویار را در سال دارد برای ۶۰ نفر شغل ایجاد می کند.

وی با اظهار اینکه ۲۶۰ میلیارد ریال برای مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سرمایه گذاری می شود، افزود: برای ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان نیز که ظرفیت ۲۲ هزار تن در سال را دارد، ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی با عنوان اینکه گلخانه آکوآپونیک نیز با سرمایه گذاری هزار و ۱۸۰ میلیارد ریالی احداث می شود، ظرفیت سالانه آن را چهار هزار و ۵۵۰ تن ذکر کرد و گفت: با اجرای این سه طرح در مجموع ۱۴۰ نفر شغل ایجاد می شود.

حبیب نژاد یادآور شد: کارخانه تولید کود ارگانیک نیز با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی احداث می شود.

به گزارش بازار، عملیات اجرایی صنایع تبدیلی زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویاری، مجتمع تولید خوراک ماهیان و گلخانه آلواپونیک در سیمرغ آغاز شد.

کد خبر: ۸۸٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha