۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۵۰ هزار دلار ارز آوری با صدور محصولات دانش بنیان به کشورهای همسایه
در پارک علم و فناوری البرز صورت می گیرد:

۵۰ هزار دلار ارز آوری با صدور محصولات دانش بنیان به کشورهای همسایه

کرج- مدیر عامل شرکت تولیدی و تحقیقاتی پرسای البرز که در زمینه تولید دارو، مواد غذایی و بهداشتی فعالیت می کند، گفت: این شرکت تقریبا به تمام کشورهای همسایه کالا صادر می کند که بیشتر شامل کالاهای دامپزشکی است.

جواد نجفی مدیر عامل شرکت تولیدی و تحقیقاتی پرسا در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: این کالاها به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و چین صادر می شوند. مواد  غذایی انسانی نیز به چند کشور چون قطر، عراق و پاکستان صادر می شوند که تقریبا سالانه بیش از ۵۰ هزار دلار ارزآوری دارد.

وی به فعالیت این واحد در زمینه تولید مواد غذایی، انسانی و داروهای دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: شرکت از سال۷۸ فعالیت خود را درزمینه تولید داروهای دامپزشکی آغاز کرده و حدود ۱۰۰ قلم کالا از دارو، مکمل های غذایی و شوینده تولید می کند. در بخش مواد غذایی انسانی نیز حدود ۲۰ قلم کالا تولید می کند. نوشیدنی های بر پایه شیر، نوشیدنی های فوری و آش های نیمه آماده از عمده محصولات ما هستند.

 آماده سازی خط تولید محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح

نجفی با اشاره به راه اندازی خظ تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه نانوذرات در این شرکت گفت: اکنون با توجه به شرایط حاد بحرانی تیم تحقیق و توسعه روزهاست در زمینه تولید ضدعفونی کننده دست و سطوح فعالیت می کنند. از آنجایی که فعالیت شرکت بیش از تجاری بر پایه تحقیقات و تولید انجام می شود در این مورد نیز با تحقیقات انجام شده درصدد هستیم که به فرمولاسیون جدیدی از ضدعفونی کننده دست یابیم که در ایران موجود نیست و یا کمترداریم. این فرمول برپایه نانوذرات است و  صرفا الکلی و مانند ضدعفونی کننده های معمول موجود در بازار نیست.

مدیر عامل شرکت پرسا با بیان اینکه خط تولید نیزدر حال آماده سازی و تجهیز است، تصریح کرد: تلاش می شود تا دوهفته آینده مجوز دریافت و به تولید انبوه برسیم. با توجه به شرایط کنونی فکر نمی کنم مراحل دریافت مجوز نیز طولانی باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید این محصول از لحاظ علمی ۱۰۰ درصد است و فعلا فقط در حال جمع آوری منابع علمی هستیم، افزود: با راه اندازی خط تولید این محصول پیش بینی شده که توانایی  تولید۲ هزار بطری ۵۰۰ میلی لیتری را در ساعت داریم. تمام توان خود را ارائه می دهیم که حداقل بخشی از نیاز استان خودمان را در زمینه محلول ضدعفونی کننده تأمین کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری فوری در خصوص درخواست مجوز صورت گیرد زیرا در دیگر موارد بیش از ۲ ماه مراحل دریافت مجوز به طول می انجامید.

کد خبر: ۸٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha