۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
ذی‌نفع بودن کارکنان دولت در طرح‌های تولیدی یک آفت بزرگ در استان سمنان است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ذی‌نفع بودن کارکنان دولت در طرح‌های تولیدی یک آفت بزرگ در استان سمنان است

شاهرود- رضوانی، فعال بخش تولیدی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان جهاد، صمت و حتی صنایع دستی و ... در زمینه تولید و خدمات، خودشان هم ذی‌نفع و ذی‌ربط هستند، گفت: این موضوع آفت بزرگی است.

رضا رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از آفت‌های کار تولیدی در سطح استان سمنان به خصوص در شرق این استان این است که بسیاری از عوامل اداری، خودشان درگیر تولید (اعم از کوچک و بزرگ) می‌شوند، تاکید کرد: فراوان کارکنان اداره جهاد را شاهد هستیم که از زنبورداری، باغ داری، مزارع، مرغداری و گاوداری و … دارند و چون ذی‌نفع هستند شرایط برابری پیش پای دیگر تولید کنندگان نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه در اداره صمت هم فراوان دیده می‌شود که کارمندان معدن دارند یا گوشه‌ای از صنعتی را گرفته‌اند، تاکید کرد: در بخش صنعت حتی خدمات گردشگری، رفاهی و ده‌ها مورد دیگر نیز این ذی‌نفع بودن کارکنان دولت در تولید مضر است.

این فعال بخش تولید می‌گوید: مرغدار ۳۰ سال کار می‌کند اما خوراک با رانت در اختیار کارمند جهادی قرار می‌گیرد که در برخی روستاها جوجه‌ریزی دارد و هیچ وقت مرغداری او خالی از خوراک نمی‌شود و در نتیجه شرایط برای تولید یکسان نیست.

رضوانی با بیان اینکه هر وقت مدیران استانی و کشوری می‌خواهند از مرغداری‌ها دیدن کنند فقط به همان مرغداری می‌روند که متعلق به همکار جهادی شان است و خوراک کافی دارد، بیان داشت: متأسفانه بسیاری از مسئولان را نمی‌گذارند که به مرغداری‌ها و دامداری‌ها و حتی مزارع و … بیایند تا ببینند که وضعیت چیست.

وی با بیان اینکه مسئولان جهاد فقط وقتی مسئولان کشوری را پای دامداری و باغی کسی می‌برند که یا سیل آمده و یا سرمازدگی به باغ‌ها آسیب زده است در واقع فقط وقتی که قرار است بودجه‌ای بیاید یاد ما می‌افتند و در بقیه موارد همکاران خودشان هستند.

این فعال بخش تولید بیان کرد: پیشنهادی که به استانداری سمنان دارم این است که طی یک دستورالعمل از ادارات جهاد شهرستان‌های استان سمنان بخواهد که هر فعالیت به جز کار اداری که دارند را احصا و برای مرکز استان صادقانه بفرستد تا مشخص شود چه میزان کارمند وارد حوزه تولید شده‌اند.

رضوانی می‌گوید: در زمینه مرغداری که مثال زده شد فردی که پزشک و خودش مرغداری دارد، تخلف واضحی کرده و در مرغداری خود هسته خرما، تخم پنبه و ده‌ها آشغال دیگر را چرخ کرده و به جای کنجاله کنجد به فروش مرغداران می‌رساند اما چون پشت گرمی دارد با او برخوردی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط متأسفانه در همه بخش‌ها وجود دارد، گفت: امروز ذی‌نفع بودن در واقع ضربه مهمی به تولید زده و این ضربات ادامه دار هم هستند و باید دید که مسئولان چه برخورد یا راهکاری برای این زمینه می‌اندیشند.

کد خبر: ۸۸٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha