۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
خرید گندم در کرمانشاه از مرز ۱۰۰۰ هزار تن گذشت
مدیر کل غله استان کرمانشاه:

خرید گندم در کرمانشاه از مرز ۱۰۰۰ هزار تن گذشت

کرمانشاه- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون، خرید گندم در کرمانشاه از مرز یک هزار تن گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل غله کرمانشاه، ماشاالله ارویسی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از یک هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: کارخانه‌های تولید ماکارونی کشور نیز بیش از ۴۳۳ تن گندم را به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری کرده اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: یک مرکز دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب  کار خرید گندم را با نرخ مصوب پنجاه هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم انجام داده اند.

ارویسی تعداد کل مراکز خرید تضمینی سطح استان را ۶۱ مرکز شامل ۶ مرکز دولتی، ۴۱ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: این مراکز به تدریج و با شروع برداشت گندم در سایر مناطق استان آغاز بکار خواهند کرد.

ارویسی همچنین در خصوص خرید توافقی دانه روغنی کلزا در استان کرمانشاه هم گفت: تنها کارخانه فرآوری دانه‌های روغنی استان به صورت توافقی محصول کلزا را  با قیمت ۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب تضمینی خریداری می‌ کند.

وی افزود: مراکز مباشرین تعاون روستایی مشخص در سطح استان نیز آمادگی کامل خرید تضمینی این محصول ارزشمند را از کشاورزان دارند.

کد خبر: ۸۸٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha