۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
ماجرای قراردادهای ۸۹ روزه پرستاران و اخراج پس از آن
رییس سازمان نظام پرستاری تشریح کرد

ماجرای قراردادهای ۸۹ روزه پرستاران و اخراج پس از آن

قرارداد ۸۹ روزه و یا ۸۵ روزه برای استخدام پرستاران و سپس زیر تعهد زدن و بیمه نکردن پرستاران متخصص و جوان کشور غیر قانونی و خلاف اخلاق است.

به گزارش بازار، محمد میرزابیگی در حاشیه نشست خبری سازمان نظام پرستاری به مناسبت روز جهانی پرستار افزود: حرکت برخی دانشگاه‌ها در جذب ۸۹ روزه و یا ۸۵ روزه پرستاران اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی است که پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: من از تمام دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کنند و به حرمت قداست کار پرستاران جلوی اینگونه تخلفات را بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در بحران کرونا پرستار جذب کردند و پس از ۸۹ روز به پرستار می‌گویند خداحافظ! ادامه داد: در همه گیری کرونا بیش از ۱۰۰ هزار نیروی پرستار به کرونا مبتلا شده اند که معلوم نیست چند نفر آن‌ها همین پرستارانی بودند که ۸۹ روزه به کار گرفته و معلوم نیست چند نفر حتی خانواده هایشان را درگیر کرونا کرده اند.

میرزابیگی افزود: پارسال که همه گیری کرونا شروع شد فراخوان دادیم و نیروهای پرستار داوطلبانه به میدان آمدند و در بحران کرونا ایفای نقش کردند، اما برخی دانشگاه‌ها در این بین قول‌هایی دادند و تا کرونا فروکش کرد پرستار را رها و بیرون کردند.

رییس سازمان نظام پرستاری گفت: این کار انگیزه نیروی جوان و متعهد پرستاران را کاهش داده و برخی مدیران میانی با سلیقه شخصی با قداست کار پرستاران بازی می‌کنند و آن را زیر پا می‌گذارند.

کد خبر: ۸۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha