۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
طرح تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی استان سمنان اجرا شد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

طرح تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی استان سمنان اجرا شد

سمنان- تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طرح تام برای تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن وارد مرحله اجرا شده است.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مصوبات امروز نشست ستاد موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه طرح تام برای تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن استان وارد مرحله اجرا شده است، تاکید کرد: فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند به منظور استفاده از طرح تام به سامانه https://www.behinyab.ir مراجعه کنند.

وی افزود: این طرح در راستای انعقاد تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو ) به اجرا در آمده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تسهیلات برای تامین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت وبرای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب و اجرای هرچه بیشتر نهضت ساخت داخل در استان پرداخت می‌شود و سهمیه اختصاص یافته به استان در حدود  ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

تشنه دل یادآور شد: فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیر نفتی، احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح‌های فناورانه و تامین مالی اصناف در سطح استان از دیگر مواردی است که تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیاتی و زیربنایی سه واحد تولیدی استان  و برنامه احیا و ساماندهی مالی دو واحد صنعتی در خصوص تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیاتی مورد بررسی قرار گرفت و با پرداخت تسهیلات به ارزش یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال به شش واحد تولیدی استان موافقت شد.

رئیس سازمان صمت سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات قبلی کارگروه افزود: تا کنون مشکلات حدود ۱۲۵۰ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته که برای رفع موانع موجود دو هزار و ۶۸۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده و ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

کد خبر: ۸۸٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha