۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
بستر اشتغال ۱۵ هزار نفری در منطقه آزاد اردبیل آماده شده است
استاندار اردبیل:

بستر اشتغال ۱۵ هزار نفری در منطقه آزاد اردبیل آماده شده است

اردبیل- بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان فرصت و بستر اشتغال ۱۵ هزار نفر از جوانان جویای کار به وجود می‌آید.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اصلی‌ترین دغدغه جوانان و خانواده‌های استان اردبیل ایجاد فرصت اشتغال و تقویت نظام کارآفرینی در استان در بخش‌های مختلف است که در این زمینه در سه سال اخیر فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی به تلاش برای راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ در استان با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۴۰۰ نفر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه ملی و استانی و پرداخت تسهیلات بانکی سعی بر این است تا واحدهای بزرگ در حال احداث امسال به سرانجام رسیده و از طریق این مجموعه‌ها اشتغال مولد شکل بگیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: روند توسعه استان شتاب بیشتری گرفته تا چهره متفاوتی را در تحول صنعتی، کشاورزی و بخش گردشگری شاهد باشیم که به محض حل مشکل کرونا، آثار و نشانه‌هایی از این تحول اساسی و محوری در بخش‌های مختلف نمودی عینی‌تر پیدا می‌کند.

بهنام‌جو به تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اشاره کرد و افزود: در این منطقه که به زودی محدوده آن با همراهی مسئولان برجسته دولتی و کارشناسان مشخص خواهد شد ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر به ویژه با توسعه صنایع مدرن و تقویت نظام صادرات و واردات و همچنین حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تأسیس و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی خود نقطه قوت در حرکت رو به جلوی استان اردبیل است تا نشانه‌های امیدبخشی را در تحول و تحرک بیشتر شاهد باشیم.

بهنام‌جو موضوع اشتغال را برای جوانان و خانواده‌ها و همچنین دولتمردان دغدغه‌ای مهم و اصلی دانست و اضافه کرد: به سادگی نمی‌توان از کنار این مشکل گذشت چرا که ازدواج جوانان و تقویت نظام خانوادگی آنها منوط به ایجاد اشتغال و خلق ثروت است.

استاندار اردبیل به طرح‌های اجرا شده در سال جهش تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در همه این حوزه‌ها زمینه اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر فراهم شد و امسال نیز مصمم هستیم تا با تقویت سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان و راه‌اندازی مجموعه‌های متعدد در این مسیر گام‌های عملیاتی برداریم.

کد خبر: ۸۷٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha