۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
 مواد اولیه لوازم خانگی گران شد
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران:

مواد اولیه لوازم خانگی گران شد

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به واکسیناسیونی که صورت گرفته و افزایش تقاضا، قیمت مواد اولیه در دنیا به شدت بالا رفته است.

به گزارش بازار، حمیدرضا نیک طبع فعال صنعت نساجی و پوشاک کشور با انتقاد از اینکه سیاست مداران برای اقتصاد کشور تصمیم می‌گیرند گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را پشتیبانی، تولید و مانع زدایی عنوان فرمودند اما تولیدکننده و کارخانه دار که نباید این کار را انجام دهند.

وی افزود: وقتی بحران ماسک توسط بسیج حل می‌شود یعنی مشکلات اقتصادی ما قابل حل هستند اما به شرطی که فعالان اقتصاد و بازار را در تصمیمات دخیل کنیم.

فعال صنعت نساجی و پوشاک با بیان اینکه ما به تولید علم و اندیشه و تفکر جدید در این حوزه نیاز داریم گفت: اندیشکده اقتصاد مقاومتی باید برای دانشگاه و صنعت به تولید علم جدید اقدام کند.

نیک طبع تصریح کرد: ما از نظر مواد اولیه و غیره مشکلی نداریم و تنها مشکل ما نبود مدیریت صحیح این بخش است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالاها با میزان افزایش حقوق کارگران تناسبی ندارد گفت: مگر فولاد چقدر گران شده که الان قیمت یک یخچال به پنج برابر خود رسیده و البته این مشکلی است که در صنعت نساجی هم وجود دارد و ناشی از تورم بیمار است.

در ادامه، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر این صنعت با مشکل افزایش فوق العاده قیمت مواد اولیه مواجه شده گفت: تقاضا برای تمام مواد اولیه مانند پتروشیمی، آهن، فولاد، مس و آلومینیوم بسیار زیاد شده و این در افزایش قیمت نهایی خیلی موثر بوده است.

وی افزایش قیمت ارز و قیمت مواد اولیه وارداتی را دو مشکل عمده این صنعت عنوان کرد و افزود: قیمت مواد اولیه خارجی با تولیدکنندگان این صنعت بر اساس قیمت روز و جهانی ارز محاسبه می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به تعطیلی یک ساله کارخانجات دنیا به خاطر شیوع بیماری کرونا گفت: اخیراً با توجه به واکسیناسیونی که صورت گرفته و افزایش تقاضا، تمام ظرفیت‌ها در حال استفاده شدن بوده و قیمت مواد اولیه نیز در دنیا به شدت بالا رفته است.

غزنوی همچنین افزایش قیمت ارز و افزایش ۳۹ درصدی هزینه‌های نیروی انسانی را نیز در افزایش قیمت لوازم خانگی موثر دانست و افزود: با این وجود خیلی از شرکتهای لوازم خانگی افزایش قیمتی نداشتند و شرکت‌هایی که افزایش قیمت دادند تقریبا متناسب با همین افزایش قیمتها در سال ۹۷ بوده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی با کالاهای خارجی قابل رقابت هستند گفت: ما در حال حاضر همین محصولاتمان را ما به اروپا صادر می‌کنیم.

غزنوی تأکید کرد: تولید محصولات ایرانی با کیفیت و لاکچری نیازمند قوانین حمایتی و کارا و جلوگیری از واردات بی رویه است.

کد خبر: ۸۷٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha