۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری
شهردار تهران مطرح کرد

بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری

حناچی، شهردار تهران از بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها به شهرداری خبر داد.

به گزارش بازار، پیروز حناچی درباره آخرین آمار بدهی دولت به شهرداری تهران؛ گفت: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه‌های مختلف است، این بدهی در بخش صرفه جویی سوخت تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و این رقم به یارانه حمل و نقلی که از ساز مان برنامه و بودجه دریافت می‌شود، اضافه شده و کمک‌هایی که از اوراق مشارکت دریافت می‌کنیم هم در این بخش قرار دارد.

حناچی گفت: بدهی دولت در بخش پروانه‌های ساختمانی دستکاه‌های دولتی هم به تازگی پیگیری و بررسی شده است. دستگاه‌های دولت فقط در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه بیشتر ۳۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند. هرساله هم بنابر سهم دولت در بافت‌های فرسوده و ... از طریق وزارت اقتصاد بخشی از بدهی‌ها با بدهی‌های بانکی تهاتر می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک‌ها این طریق تسویه شده است. البته بحث ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظامی موضوع جدیدی است که پیگیری شد. البته حجم زیادی از ساخت و سازهای نظامی لشکری و کشوری در سال‌های گذشته انجام شده است.

شهردار تهران بیان کرد: انتخابات ایده آل این است که حداکثر مشارکت عمومی اتفاق افتد و به میزانی که مشارکت افزایش یابد به تناسب کیفیت اعضای انتخاب شده هم بالا می‌رود و اعضایی که ارتباطات بهتر، متخصص و شناخته‌تر هستند، انتخاب می‌شوند.

وی افزود: به هر میزانی که مشارکت کاهش یابد به نفع شهر و آینده تهران نخواهد بود. البته تجربه این مورد را هم ثابت کرده است. از نظر بنده شورای ترکیبی بهتر است تا اینکه کاملا نقطه نظرات در شورای شهر یک دست باشد.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره شفافیت در شهرداری در مورد حقوق مدیران این دوره گفت: در مورد دستمزد و حقوقی که در شهرداری داریم یک حقوق ثابت و یک متغیر وجود دارد که مستقیم به فعالیت مدیران مربوط است. در مجمع‌ها و سازمان‌ها اگر به موقع برگزار شود به دلیل این این مجامع به منافع شهرداری مربوط است مدیران تشویق می‌شوند.

وی ادامه داد: به ما گفتند فیش مدیران را منتشر کنید که این اقدام به صلاح نیست، چون خیلی مدیران وام گرفتند و درست نیست منتشر شود. از سوی دیگر پایه حقوق مدیران هم ملاک نیست و فعالیت ان‌ها موثر است.

حناچی درباره هشدار قوه قضاییه در مورد حریم تهران به شهرداری گفت: این موضوع در مورد حریم تهران پیرو گزارش جلسه با قوه قضاییه بود درگیری‌های ناشی از حریم یکی از موضوعات مهم کشور است که تنها مربوط به تهران نیست.

وی بااشاره به حمایت قوه قضاییه از شهرداری گفت: در مورد حمایت قوه قضاییه همواره درگیر چالش منافع خصوصی و عمومی هستیم. افرادی که منافع شخصی دارند در برابر منافع عمومی هزینه سنگین می‌کنند و بدون حمایت قوه قضاییه در این محاکم پیروز نمی‌شویم. رقم‌ها نجومی است و بدون حمایت حاکمیت به نتیجه نمی‌رسد.

حناچی در مورد پرونده فساد که برخی اعضای شورا گفته اند قوه قضاییه در مورد ان با شهرداری همکاری نداشته است، گفت: این پرونده خیلی خاص است.
شهردارتهران بااشاره به سرانجام دستگیری دو شهردار منطقه تهران، بیان کرد: هنوز حکمی برای همکارانمان که دستگاه‌های نظارتی پیگیر بودند، صادر نشده است. امیدوارم که تبرئه شوند، اما پرونده همچنان مفتوح است.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر محافظه کار بودن مدیریت شهری در قبال تخلفات گفت: در مقام اجرا هستیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که منافع شهر و شهروندان را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین پرونده‌های تخلفات به تعداد زیادی رسیدگی شده و نتایجی هم داشت یکی از آن‌ها ساختمان روزنامه اطلاعات بوده که به شهرداری بازگشت، از طرف دیگر به صورت حقوقی هم ترغیب می‌کنیم. اما اگر اسم این کار محافظه‌کاری است من محافظه کار هستم.

کد خبر: ۸۷٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha