۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
نامزدهای انتخاباتی باید برای بورس مانند بازار پول برنامه های خود را ارائه دهند
عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس:

نامزدهای انتخاباتی باید برای بورس مانند بازار پول برنامه های خود را ارائه دهند

پورزرندی، عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس گفت: جایگاه بازار سرمایه اکنون در سطحی است که نامزدهای انتخاباتی باید برای بورس مانند بازار پول برنامه های خود را ارائه دهند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد ابراهیم پورزرندی، عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس، در خصوص مذاکرات وین و تأثیر آن بر بازار سرمایه گفت: قطعا نتیجه مثبت این مذاکرات به نفع بازار سرمایه خواهد بود و اولین و مهم ترین تأثیر آن، تسهیل در نقل وانتقال مراودات ارزی است که سابق بر این محدودیت های خاصی را داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها که در بازار سرمایه فعال هستند به جهت تحریم ها با مشکلاتی در نقل و انتقال ارز مواجه بودند که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این مذاکرات این مشکلات برطرف شود.

پورزرندی گفت: نکته مثبت بعدی حضور سرمایه گذاران خارجی، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و توسعه طرح ها و تولید محصولات است که این گشایش های اقتصادی می تواند موجب اثربخشی و تسریع در این امور شود.

محمد ابراهیم پورزرندی به انتخابات پیش رو و اثرپذیری بازار سرمایه از آن نیز اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی به تدریج در حال فعالیت هستند و امیدوارم در این خلال، به بازار سرمایه نیز توجه ویژه ای داشته باشند. بازار سرمایه هم اکنون بخش مهمی از اقتصاد است و نباید به آن به عنوان شعار تبلیغاتی نگاه کرد بلکه این بازار، بخش تأثیرگذار اقتصاد با ضریب نفوذ بالا و حضور فعالان بی شمار است.

پورزرندی افزود: هم اکنون بازار سرمایه آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد و هر تصمیمی در این بازار دارای اثراتی باشد.

وی ادامه داد: جایگاه بازار سرمایه اکنون در سطحی است که نامزدهای انتخاباتی باید برای بورس مانند بازار پول برنامه های خود را ارائه دهند و دولت از هر جناحی که باشند بازار سرمایه اولویت اهداف اقتصادی آن است در نتیجه سرمایه گذاران نباید از ترکیب دولت بعدی و اثر آن بر بورس نگرانی داشته باشند و در مجموع انتخابات همچون دوره های گذشته نیست و در واقع ابهام بازار محسوب نمی شود.

کد خبر: ۸۷٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha