۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
انتخابات و مذاکرات در کوتاه مدت روی انتظارات سرمایه گذاران اثر می گذارد
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری:

انتخابات و مذاکرات در کوتاه مدت روی انتظارات سرمایه گذاران اثر می گذارد

اسلامی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت:‌ در کنار انتخابات، مذاکرات وین نیز در کوتاه مدت می تواند روی انتظارات سرمایه گذاران و همچنین روی نرخ برابری ارز اثرگذار باشد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه اثر انتخابات این دوره بر بازار سرمایه متفاوت با دوره های گذشته است، گفت: به واسطه آزادسازی سهام عدالت و سرمایه گذاری های جدید، امروز بخش بزرگی از جامعه  در بازار سرمایه حضور دارند و ضریب نفوذ این بازار قابل قیاس با گذشته نیست. پیشتر چنانچه کاندیدایی در مورد بازار سرمایه صحبت می کرد، غیرعادی و عجیب بود و خانواده کوچک بازارسرمایه خوشحال می شدند، اما امروز همه چهره های سیاسی و اقتصادی کشور از بازار سرمایه صحبت می کنند. بنابراین با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بخش مهمی از اظهارات اقتصادی نامزدها، متوجه بازارسرمایه است.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: هرچند برنامه اعلامی نامزدها بر روند کوتاه بازار اثر گذار است، اما نباید فراموش کرد که امروز بازار سرمایه موضوعی ملی و فراگیر است و علاوه بر دولت، مجلس و قوه قضا نیز نسبت به کارکرد این بازار حساس هستند و قوانین بازی تغییر کرده است. بنابراین دیگر هیچ دولتی نمی تواند بدون برنامه و اقدام موثر از بورس عبور کند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: باید اثر انتخابات بر بورس در کانتکستی (ontext) کاملا متفاوت نسبت به گذشته تحلیل شود و دیگر سیاست دولت به تنهایی هدایتگر بازارسرمایه نیست.

وی افزود: البته باید توجه داشت که اکنون دو اتفاق سیاسی و اقتصادی مهم پیش روی بازار سرمایه است. در کنار انتخابات، مذاکرات وین نیز در کوتاه مدت می تواند روی انتظارات سرمایه گذاران و همچنین روی نرخ برابری ارز اثرگذار است.

کد خبر: ۸۷٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha