۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد
معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه بانک مسکن:

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد

مرادی، معاون مدیر عامل در امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: شهرهای جدید که فاصله آنها کمتر از ۶۰ کیلومتر است از تسهیلات ۸۰ میلیونی بهره مند خواهند شد.

به گزارش بازار، محمد حسن مرادی از توقف ثبت نام ورودی جدید صندوق پس انداز مسکن یکم و صرفا اعطای تسهیلات به دارندگان این حساب که تا کنون وام نگرفته اند خبر داد.

محمد حسن مرادی معاون مدیر عامل در امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: از سال ۹۴ مدل صندوق یکم پیش بینی شده بود برای ۳ تا ۵ سال که فعالیت داشته باشد و بعد از آن متوقف شود و همچنین توقف ثبت نام ورودی جدید صندوق پس انداز مسکن یکم و صرفا اعطای تسهیلات به دارندگان این حساب که تا کنون وام نگرفته اند.

همچنین شهرهای جدید که فاصله انها کمتر از ۶۰ کیلومتر است مثل اندیشه، پرند و پردیس همانند مرکز استان تهران از تسهیلات ۸۰ میلیونی بهرمند خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی های جدیدی به صندوق افزوده نشد و از سویی منابعی هم تامبن نشده بود بدین منظور منابع مسکن مهر به کمک صندوق آمد و استحصال بانک مرکزی و کسری را جبران کند و در کنار آن افرادی که همچنان حساب مفتوح دارند می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

وی همچنین افزود: در سال گذشته در کلان شهرها مثل تهران ۸۰ میلیون و در شهرهای دیگر ۶۰ و سایر شهرهای کوچک ۴۰ میلیون بصورت فردی وام گرفته اند.

مرادی در خصوص چگونگی از تسهیلات گفت: افراد ذیصلاح مسکن مورد نظرشان انتخاب و به بانک برای خرید مراجعه و تسهیلات دریافت کنند البته با تورم و نوسانات بازار و شرایط مسکن هر چه زودتر مراجعه کنند به نفعشان خواهد بود.

مردای گفت : دیگر در این صندوق افتتاح حساب جدید نداریم بانک مرکزی مدت فعالیت صندوق مسکن یکم را ۵ ساله تعیین کرده بود که عمر آن در خرداد ۹۹ به اتمام رسید و تا جند ماه هم فرصت دادیم.

وی ادامه داد: تمام کسانی که تا پیش از این ثبت نام کرده ولی تسهیلات را دریافت نکرده بودند بدون استثنا هر زمانی که به بانک مراجعه کنند، می‌توانند این وام را بر اساس همان مدل دریافت کرده و ما متعهد به پرداخت این تسهیلات به آنها هستیم.

مرادی در پایان از گشایش های جدید برای صندوق یکم که از تسهیلات استفاده نکرده اند گفت در سال گذشته تسهیلاتی که عمر بنا از ۲۰ به ۲۵ سال خارج از بافت فرسوده بود را اعلام کردیم و اخیرا هم شهرهای جدید که فاصله انها کمتر از ۶۰ کیلومتر است مثل اندیشه، پرند و پردیس همانند مرکز استان تهران از تسهیلات ۸۰ میلیونی و در شهر های اصفهان و فولاد شهر ۶۰ و شهر جدیدصدرا در فارس ۶۰ میلیون بهره مند خواهند شد.

کد خبر: ۸۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha