۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
بازار سیاه جوجه یکروزه| قیمت مصوب  ۴۲۰۰ تومان و قیمت آزاد ۹هزار تومان!
یک فعال صنعت مرغداری خبر داد

بازار سیاه جوجه یکروزه| قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان و قیمت آزاد ۹هزار تومان!

کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه دو برابر شده است، گفت: پیشنهاد ما این است که مقداری جوجه یکروزه وارد کنند تا قیمتها به تعادل برسد.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ضمن اعلام خبر گرانی جوجه یکروزه به «بازار» گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومان بوده است اما الان در بازار قیمت به دو برابر رسیده است و حتی بالاتر از ۹هزار تومان به فروش می رسد.

کمالی سروستانی افزود: دلیل این گرانی هم وجود تقاضای زیاد برای جوجه ریزی است و از آنطرف جوجه نیز به اندازه کافی در بازار نیست. لذا عرضه و تقاضا قیمت ها را بالا برده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: الان همه تولیدکنندگان نسبت به این موضوع اعراض دارند و ما نیز انتظار داریم دستگاه نظارتی وارد میدان شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع مرغ مادر نهاده های خود را در طول سال گذشته به طور کامل دریافت کرده اند و قیمت آنها را هم در سه ماهه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داده اند و از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴هزار و ۲۰۰ تومان رساندند منطقی نیست حالا که مرغدار به خاطر نیاز مرم جوجه ریزی می کند اینگونه در حق شان اجحاف شود.

کمالی سروستانی با بیان اینکه جوجه ریزی ها در اوایل امسال تا حدودی کاهش یافت، افزود: لذا پیشنهاد داده ایم اگر این میزان به تعادل نرسید مقداری جوجه وارد کنند آن هم نه صرفا برای ذخایر استراتژیک بلکه برای مصرف واحدهای پرورشی تا بازار به تعادل برسد.

وی در خصوص پیش بینی قیمتها نیز گفت: در بحث مرغ با مشکل مواجه نیستیم و قیمت ها ثبات نسبی دارد چون مرغداران کماکان مشغول جوجه ریزی هستند. اما علت گرانی های اخیر نیز صف جوجه یکروزه است که انتظار داریم از مرغدار حمایت شود تا مجبور به خرید گران جوجه از واسطه ها نشود.

کد خبر: ۸۷٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha