۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد؛

کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی و گرم شدن پیش از موعد هوا با کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی از سویی و افزایش مصرف انرژی از سویی دیگر مواجه هستیم.

به گزارش بازار، عادل کاظمی با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی و گرم شدن پیش از موعد هوا با کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی از سویی و افزایش مصرف انرژی از سویی دیگر مواجه هستیم بر لزوم مدیریت بار برای عبور کم‌عارضه از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد.

کاظمی به تشریح اقدامات لازم جهت عبور موفق از دوره‌ پیک بار سال‌جاری پرداخت و گفت: ادارات  باید از نیمه‌ اردیبهشت ماه مصرف‌شان را ۵۰ درصد کاهش دهند و طی روزهای آتی شاهد برگزاری مانور سراسری جهت پایش و کنترل رعایت و انجام توسط ادارات خواهیم بود.

به گفته‌ی وی؛ نصب تجهیزات IOT اینترنت اشیا برای سیستم‌های سرمایشی ادارات جزو برنامه است و بایستی ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در این زمینه همکاری لازم را با شرکت‌ توزیع نیروی برق تبریز به عمل آورند تا در فرصت محدود باقیمانده تجهیزات تامین و نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرند. همچنین مولدهای اضطراری ادارات می‌بایست آماده به‌کار بوده و در دوره‌ پیک از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مدار باشند و مورد استفاده قرار گیرد و ادارات باری به شبکه تحمیل ننمایند.

وی با بیان اینکه به همراه مدیران عامل شرکت‌ برق منطقه‌ای آذربایجان و توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی طی نامه‌ای به استاندار در مورد تغییر ساعت ادارات و خاتمه زمان فعالیت ادارات در ساعت ۱۳ پیشنهاد داده‌ایم، تصریح کرد: از مشترکان چاه‌های کشاورزی خواستاریم از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به هیچ عنوان از پمپاژها استفاده ننمایند و حدالامکان از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ فعالیت نکنند. جایگاه‌های CNG  نیز همکاری لازم را با شرکت‌های توزیع به‌عمل آورند و از ساعت ۱۲ تا ۱۸ در بازه‌های دو ساعته بار مصرفی را صفر کنند.

کاظمی در رابطه با واحدهای صنعتی نیز یادآور شد: واحدهای صنعتی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ از برق شبکه استفاده نکنند و برنامه‌ کاری را به ساعات غیر از این بازه‌ زمانی منتقل نمایند. در این راستا نیز مطابق سال‌های گذشته به طور مشترک با مدیران و کارشناسان اداره‌کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی جلسات هماهنگی برگزار شده است.

وی همچنین از آن دسته از مشترکان خانگی که جزو مشترکات پرمصرف هستند، خواست با صرفه‌جویی خود را به مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛ مقابله جدی با تولیدکنندگان غیرمجاز ارز دیجیتال را از اصلی‌ترین برنامه‌های این شرکت دانست و افزود: تعدیل روشنایی معابر، فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و همراه کردن مردم برای عبور از دوره‌ی‌ پیک از جمله مهم‌ترین وظایف شرکت در این راستا است.

کد خبر: ۸۷٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha