۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
احتمال بازگشت آمریکا به برجام در مذاکرات پیش رو در وین

احتمال بازگشت آمریکا به برجام در مذاکرات پیش رو در وین

آمریکا معتقد است که احتمال دارد، در دیدار پیشرو در وین، به توافق هسته ای با ایران باز گردد.

به گزارش بازار، پایگاه روسی ایتارتاس از احتمال توافق در مذاکرات هسته ای ایران در وین خبر داده است.

در این مطلب آمده است: آمریکا معتقد است که در دیدار پیشرو در وین، بازگشت واشنگتن و تهران به اجرای کامل توافق هسته ای محتمل است. به اعتقاد امریکا، دور پایانی مذاکرات کمک می کند تا چگونگی گام های امریکا و ایران برای بازگشت به برجام به صورت کامل مشخص شود.

آمریکا می داند که برنامه ریزی تعهدات در خصوص لغو تحریم ها در چارچوب برجام ضروری است. این کشور معتقد است این دور از مذاکرات در وین نشان خواهد داد که آیا تهران از مطالباتش امتناع خواهد کرد، یا خیر.

مذاکرات نشان داده که تمامی طرفین نه فقط امریکا و ایران، بلکه اروپایی ها، روسیه و چین بسیار جدی هستند. اما، مساله این است که آیا ایران به طور کامل، می داند که امریکا قادر نیست همه مطالبات را اجرا کند.

در وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده اند که هنوز، در وین، توافق جدی حاصل نشده است. در این مرحله، فقط در نظرات و عقاید طرفین برابری و حسن تفاهم چشمگیری مشهود است. امریکا آشکارا، تفهیم کرده که حاضر است، کدام گام ها را بردارد تا به اجرای کامل برجام باز گردد.

آمریکا نگران استقرار سانتریفیوژهای گازی جدید ایران برای غنی سازی اورانیوم است. واشنگتن و تهران هنوز در خصوص راه های لغو تحریم های پیچیده امریکا در قبال ایران به توافق نرسیده اند. ایران پیشنهاد بسیار خوبی در این خصوص ارائه کرده است. پیشنهاد ایران از این قرار است که این کشور به اولویت های اقتصادی اش باز گردد.

میان امریکا و ایران مذاکرات فعال، غیر مستقیم و فرای از مباحثات پیرامون برجام در جریان است که در رابطه با تبادل زندانیان می باشد.

کد خبر: ۸۷٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha