۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
ساختار اشتباه بودجه تورم زا است/ اقدامات صورت گرفته در بورس بر تورم افزود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ساختار اشتباه بودجه تورم زا است/ اقدامات صورت گرفته در بورس بر تورم افزود

همدان - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه ساختار اشتباه بودجه تورم زاست ضمن اینکه اقدامات انجام شده در بورس به علت مسیر نادرست بر تورم افزوده است، گفت: متأسفانه حال مردم کشور خوب نیست.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی بابایی عصر یکشنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه با این همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور حال مردم خوب نیست و وضعیت معیشت مردم نامناسب است؛ گفت: متاسفانه هم ساختار بودجه اشتباه بوده و هم وضعیت بورس تورم زا است ضمن اینکه به دلیل همین روند اشتباه هرگاه خواستیم آن را معالجه کنیم همین معالجه نیز باعث مشکلاتی دیگر شد.

وی با بیان اینکه باید به صورت جهادی مشکلات را حل کرد، گفت: در گام اول انقلاب مقام معظم رهبری از عدالت راضی نبودند بنابراین باید در این مسیر گام برداشته و برای تحقق عدالت تلاش کرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه گام‌های بلندتری نیاز است تا مردم شهد شیرین عدالت را بچشند، گفت: متاسفانه مبارزه با فساد در کشور هنوز نتوانسته رضایتمندی عمومی در جامعه ایجاد کند.

درد مردم از معیشت درد غیر قابل قبولی است اما درد فساد و رانت از درد معیشت برای مردم بیشتر است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه درد مردم از معیشت درد غیر قابل قبولی است اما درد فساد و رانت از درد معیشت برای مردم بیشتر است، گفت: در کشور مشکلات اقتصادی مشخص است به طوری که نقدینگی به کارخانجات و تولیدی ها نمی‌رسد اما در همدان حاشیه وجود ندارد به این معنا که همه قبول کرده ایم امروز افزایش سرمایه اجتماعی حرف اول و آخر را می‌زند و باید برای رضایت عمومی گام برداریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه پزشکی، راه آهن و اتوبان ۸۰ پروژه ملی با رقم های بسیار بالا در استان همدان در حال اجراست و وضعیت کار در همدان خوب است اما معنایش این نیست کارگاه ها دچار مشکل نیستند.

وی با بیان اینکه وضعیت کار در همدان خوب است اما این به آن معنا نیست که در همدان مشکل وجود ندارد؛ گفت: وقتی بودجه عمومی ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند افزایش تورم غیر قابل انکار است که این مساله وضعیت ساختار اشتباه بودجه را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نکته‌ای در رابطه با قوه قضائیه مطرح کرد و گفت: ما نیاز به نگاه تربیتی در قوه قضائیه داریم و باید بتوانیم در کشور روند تربیتی را در مسائل عمومی با یک نگاه رحمانی به کسانی که با مشکل مواجه می شوند، داشته باشیم.

در استان همدان ۱۱۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد که ۲۸ درصد اشتغال استان همدان را این بخش به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه در استان همدان ۱۱۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد که ۲۸ درصد اشتغال استان همدان را این بخش به خود اختصاص داده است، گفت: این ۱۱۷ هزار بهره‌بردار قریب به ۴.۴ تن از محصولات کشور را تولید می‌کنند ضمن اینکه همدان در تولید بسیاری از محصولات رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

منصور رضوانی جلال با یاداوری اینکه همدان در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی، سیر، کشمش، انگور و گیاهان دارویی و گندم سهمی بیشتر از میانگین کشوری دارد، افزود:  درصد از کشاورزان برتر کشور از استان همدان هستند .

وی با بیان اینکه میزان کشت برخی محصولات کشاورزی در استان همدان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: استان همدان بهره‌ورانه از ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و بر اساس برنامه بالادستی اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی کار انجام می‌گیرد و این استفاده بهره ورانه باعث شده ۸۵ درصد اراضی آب استان همدان مجهز به سیستم آبیاری نوین باشند در حالی که در کشور این میزان ۴۸ درصد است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ادوات کشاورزی در استان همدان افزود: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان به رقم یک و دو دهم رسیده است .

پیش از این پیوندک گردو را از کشور ترکیه می‌آوردیم که این کار در حال حاضر را در استان همدان انجام می‌گیرد

رضوانی جلال با یادآوری اینکه طرح سرشاخه‌کاری گردو به عنوان یکی از تولیدات عمده استان همدان با همراهی کشاورزان در حال انجام است و اصلاح باغات صورت می گیرد، گفت: پیش از این پیوندک گردو را از کشور ترکیه می‌آوردیم که این کار در حال حاضر را در استان همدان انجام می‌گیرد و ۴۰۰ هزار پیوندک گردو در ملایر تولید شده ضمن اینکه نهال گواهی شده گردو نیز تولید کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به اجرای طرح فراز نیز اشاره کرد و با اشاره به ملایر به عنوان «شهر جهانی انگور» مطرح است، گفت: در بخش ایجاد صنایع تبدیلی طرح‌های مهمی در چهار استان کشور در حال انجام است که همدان نیز یکی از این استان‌هاست.

وی با بیان اینکه برای استفاده از دیم‌زارهایی که یک سال برای آیش رها می‌شود و یک سال کشت می‌شود با همکاری ستاد فرمان امام(ره) وارد کار شدیم و تفاهمنامه‌هایی منعقد شد، افزود: ۱۲۴ هزار هکتار اراضی دیم که آیش می‌شدند دوباره تبدیل به کشت‌های تناوبی می شوند.

رضوانی جلال با یادآوری اینکه در سازمان جهاد کشاورزی ۴۴ درصد پست‌ها نیرو دارد و بقیه پست‌ها نیرو ندارد، گفت: ریسک پذیری در جامعه باید تقویت شود.

کد خبر: ۸۷٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha