۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
مالک کارخانه «کیوان» همدان حق تعطیلی این واحد تولیدی را ندارد
رئیس قوه قضائیه:

مالک کارخانه «کیوان» همدان حق تعطیلی این واحد تولیدی را ندارد

همدان - رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه مشکلات کارخانه صنایع غذایی «کیوان» باید در مدت یک ماه آینده حل شود، گفت: کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود و مالک حق تعطیلی کارخانه را ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در اولین برنامه از سفر به استان همدان از کارخانه صنایع غذایی کیوان که روند تولید در آن متوقف شده است، بازدید کرد و در بازدید از این کارخانه گفت: توقف تولید در کارخانه‌های کشور برای هیچ فردی قابل قبول و خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه کارخانه کیوان با همین وضعیت فعلی اگر درست مدیریت می‌شد می‌توانست حداقل با ۵۰۰ کارگر به فعالیت بپردازد، افزود: این کارخانه متاسفانه امروز ۵۰ کارگر دارد و مثل شمع در حال آب شدن است.

حجت الاسلام رئیسی بابیان اینکه کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود، خطاب به مدیران و کارگران کارخانه عنوان کرد: به هیچ وجه اجازه خروج تجهیزات از کارخانه را ندهید.

کاهش تدریجی تعداد کارگران کارخانه صنایع غذایی کیوان و فرسوده شدن تجهیزات این کارخانه ممکن است به تعطیلی کامل و ۱۰۰ درصدی آن بینجامد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کاهش تدریجی تعداد کارگران کارخانه صنایع غذایی کیوان و فرسوده شدن تجهیزات این کارخانه ممکن است به تعطیلی کامل و ۱۰۰ درصدی آن بینجامد و بر همین اساس، به هر نحو ممکن باید از تعطیلی این کارخانه جلوگیری شود، عنوان کرد: مالک یک کارخانه به هیچ عنوان حق تعطیلی کارخانه‌اش را ندارد.

وی با بیان اینکه سوال جدی این است که مالک چرا اجازه داده این کارخانه پس از واگذاری به این روز بیفتد؛ ادامه داد: به هیچ عنوان بنا نیست یک مالک بیاید و کارخانه‌ای را تحویل بگیرد و سپس چراغ تولید در آن کارخانه را خاموش کند و قانون اجازه نمی‌دهد که مالک یک کارخانه، بعد از گذشت مدتی از تصدی مالکیت آن کارخانه، چراغ تولید آن را خاموش کند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه یکی از شروط واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی این است که واگذاری با رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت محصولات همراه باشد، گفت: مالک این کارخانه باید در دادگستری حاضر شده و پاسخگوی بیکاری کارگران و تعطیلی توقف تولید باشد.

وی افزود: اگر مالک فعلی به معنای واقعی، آماده راه اندازی دوباره روند تولید در این کارخانه باشد از نظر ما مانعی نیست اما اگر حاضر به اجرای قانون نشد، باید موضوع را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان خصوصی سازی دنبال کرد تا به نحو قانونی خلع ید انجام شود.

باید ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولیدهای کارخانه صنایع غذایی کیوان به راه بیفتند

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولیدهای کارخانه صنایع غذایی کیوان به راه بیفتند، گفت: مسئولان استان همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان طی ۱۰ روز آینده باید از مسئولین مربوطه دعوت کرده و سخنان و مشکلات آنها را بشنوند و حداکثر ظرف مدت یک ماه مشکلات مربوطه را حل کنند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: اگر مشکلات مربوط به این کارخانه در همدان قابل رفع و رجوع شدن نبود باید به ما بگویید تا در تهران آن را پیگیری کنیم.
 

کد خبر: ۸۷٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خیلی پیگیری کردین IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      خیلی پیگیری کردین