۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
منطقه آزاد بوشهر صادرات‌محور است/ تقویت اشتغال و توسعه تولید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

منطقه آزاد بوشهر صادرات‌محور است/ تقویت اشتغال و توسعه تولید

بوشهر - نامور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر صادرات‌محور است گفت: تقویت اشتغال و توسعه تولید از اهداف این منطقه است.

حسین نامور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه آزاد در بوشهر اظهار داشت: یکی از نکات مهم در مورد منطقه آزاد بوشهر تغییر راهبردی است که در زمینه تصویب مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد بوشهر مد نظر قرار گرفته است.

وی، تغییر مأموریت مناطق آزاد از واردات‌محور به صادرات‌محور را از مهمترین تغییرات دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای فعالیت‌های مردم استان بوشهر در بخش‌های منطقه آزاد بوشهر در صورت تحقق اهداف مد نظر می‌تواند تأثیر زیادی در رونق اقتصادی و تولید و اشتغال ایجاد کند.

نامور اضافه کرد: همانگونه که همه مناطق آزاد کشور از معافیت‌های خوبی در زمینه مالیات‌ها، ارزش افزوده و سایر موارد مؤثر در تولید برخوردار هستند، منطقه آزاد بوشهر هم می‌تواند از این مزیت استفاده کند و با توجه به زیرساخت‌های فعلی که در منطقه ویژه و شهرک‌های صنعتی قرار دارد خود را به وضعیتی برساند که اهداف مد نظر را تأمین کند.

تشریح محدوده منطقه آزاد بوشهر
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: محدوده منطقه آزاد بوشهر شامل شهرک صنعتی ۲ بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و منطقه بندری و اراضی شرقی آن است که حدود ۲۶ هزار هکتار مساحت دارد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه بر مبنای فعالیت‌های صنعتی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های خوب در مناطق آزاد، لغو روادید است که موجب بازاریابی و مراودات تجاری بهتر و بیشتر می‌شود و در جذب سرمایه‌گذار نیز تأثیر خوبی دارد.

منطقه آزاد بوشهر صادرات‌محور است/ تقویت اشتغال و توسعه تولید

نامور بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر این قابلیت را دارد که ذائقه مردم این استان از اشتغال در بخش خدمات به بخش تولید تغییر کند و این منطقه این فرصت را ایجاد کند که از این وضعیت خارج شویم.

توسعه اشتغال نیروهای بومی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس، می‌تواند سرمایه‌های خوبی را به منطقه آزاد بوشهر بکشاند و صنعت استان را متحول کند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مناطق آزاد این است که می‌توان با جذب نیروهای بومی، بیکاری را در سطح استان کاهش داد و سرمایه‌گذاری‌ها را در استان حفظ کرد و مردم استان در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

نامور اظهار داشت: مناطق آزاد که اخیراً مصوب شده است در بخش کالای مسافر، تجارت و خرده‌فروشی هیچ مأموریتی ندارند و در زمینه واردات کالا فعالیت چندانی نخواهند داشت.

کد خبر: ۸۷٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha