۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کشف ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در کرج
رئیس صمت البرز خبر داد

کشف ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در کرج

کرج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طی بازرسی های انجام شده در سه انبار واقع در شهرستان کرج ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی مشمول، کشف شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی با بیان اینکه این بازرسی ها توسط سازمان صمت و دیگر دستگاه های نظارتی انجام شد، گفت: موجودی این انبارها در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده و با توجه به آنکه کالاهای اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها الزامی است.

ربیعی ادامه داد: در اولین انبار ۱۶۰ هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز ۲۲ هزار کیلوگرم برنج به ارزش شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم اظهار داشت: در این انبار نیز به میزان ۹۲ هزار کیلوگرم روغن نباتی و ۶۳۷ هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش ۵۸ میلیارد ریال کشف شد.

ربیعی با بیان اینکه ارزش وزنی این کالاها ۹۱۲ هزار کیلوگرم و ارزش ریالی آن ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می شود، در پاسخ به این سئوال که اقلام مشمول شامل چه نظارت هایی می شود، گفت: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه جزو کالاهای اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت،‌ تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آنها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها اعمال می شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز تاکید کرد: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالاهای مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

کد خبر: ۸۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha