۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
۵ شهرک‌ صنعتی جدید در اصفهان راه‌اندازی می‌شود| کلنگ زنی شهرک استخراج رمز ارز در فریدن
معاون استاندار اصفهان در گفت‌وگو با بازار:

۵ شهرک‌ صنعتی جدید در اصفهان راه‌اندازی می‌شود| کلنگ زنی شهرک استخراج رمز ارز در فریدن

اصفهان – قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از راه‌اندازی پنج شهرک جدید صنعتی در استان اصفهان خبر داد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ما در حوزه اقتصادی لیست بلندی از کارهای خیر داریم، اظهار داشت: از مهم ترین این اقدامات اشتغال زایی است که منجر به تولید شود.

وی با بیان اینکه توجه به صنایع سبز، کم آب بر و دانش بنیان برای اشتغال زایی به ویژه در مناطقی که میزان بیکاری رو به افزایش است، در دستور کار مسئولان استان اصفهان قرار دارد، ابراز داشت: از این رو راه‌اندازی شهرک صنعتی رمز ارز را در مناطقی که میزان مصرف برق کمتر از میزان تولید آن است را در دستور کار قرار دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: در بررسی‌های صورت گرفته سه شهرستان سمیرم، فریدن و کوهپایه برای اجرای این طرح مورد تایید قرار گرفت.

کلنگ زنی شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در اصفهان
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های شرایط اقلیمی شهرستان فریدن به عنوان اولویت اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت، افزود: پس از دو سال پیگیری مجوز راه‌اندازی شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در استان اصفهان و در شهرستان فریدن صادر شد که البته این امر یک رکورد است چرا که صنایعی در اصفهان هستند که ۱۵ سال است هنوز موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.

قاضی عسگر با بیان اینکه شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در استان اصفهان برای نخستین بار در کشور کلنگ زنی می‌شود، گفت: در ادامه فعالیت‌های خود کلنگ زنی شهرک طلا، فلزات گران بها و سنگ‌های قیمتی را خواهیم داشت و پس از شهرک چینی، پوشاک و کیف و کفش را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مجموعه شهرک‌های صنعتی نیاز استان اصفهان است و باید در توزیع این شهرک‌ها رفتار عادلانه انجام شود.

راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در فریدن
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در شهرستان فریدن به منظور تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این منطقه دارای سرعت باد بسیار خوبی است و با راه‌اندازی این نیروگاه‌های تکنولوژی کاملا سبز را در این منطقه بهره برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در غرب استان اصفهان ادامه داد: در این زمینه ضروری است که مجلس شورای اسلامی در صدد افزایش قیمت خرید برق از سرمایه‌گذاران از سوی دولت باشد.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه صنایع سبز در استان اصفهان بهره برد، گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای در استان اصفهان وجود دارد که باید بهره برداری شود.

با گذشت ۲۹ ماه هنوز راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای اصفهان انجام نشده است
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تولید ساعت در فریدن اشاره کرد و ابراز داشت: برای این امر به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با انتقاد از عدم راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای استان اصفهان پس از ۲۹ ماه ادامه داد: این در حالی است که گرمای تولید شده در شهرک استخراج ارز می‌تواند گرمای مورد نیاز این گلخانه را تامین کند.

کد خبر: ۸۷٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha