۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
از واردات پارچه رومبلی جلوگیری می‌کنیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

از واردات پارچه رومبلی جلوگیری می‌کنیم

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به اینکه از واردات پارچه به کشور جلوگیری می‌کنیم، گفت: ۱۳۷ کارخانه کشور در حوزه تولید پارچه رومبلی فعال است و دیگر احتیاجی به واردات نیست.

به گزارش بازار؛ علیرضا رزم حسینی دیروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قرچک ورامین در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز توفیق شد که در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک حضور پیدا کنیم و اولین بازدید از کارخانه تولید پارچه مبلی اروم ایاز بود.
رزم حسینی با بیان اینکه با طرح توسعه‌ای این کارخانه و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد سرمایه گذاری جدید برای یک هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد، گفت: ظرفیت تولید پارچه در ایران کامل است و از واردات بی‌رویه هم جلوگیری می‌کنیم و بی‌نیاز هستیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۷ کارخانه در حوزه تولید انواع پارچه مبلی و موارد مربوطه تولید دارند.
بر این اساس این شرکت هم اکنون بزرگترین کارخانه پارچه رومبلی حلقوی بافت خاورمیانه است که با بیش از ۸۰۰ کارگر به صورت سه شیفت در فعالیت می‌کند.
رزم حسینی با بیان این مطلب در شهرک صنعتی قرچک، افزود: وزارت صمت مبتنی بر تعادل بازار، تقویت تولید داخل را دنبال می کند و برنامه های ما نیز بر همین اساس است.
وی، تقویت توان و تولید داخل و عرضه مناسب در بازار را از اولویت‌های وزارت صمت دانست و گفت: سال گذشته از لحاظ تولید داخل وضعیت مناسبی داشته ایم که این موفقیت علیرغم همه تحریم‌ها و همچنین شیوع ویروس کرونا بوده است.
وزیر صمت با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امسال نیز با ارائه بسته‌ پیشنهادی، تمام تلاش خود را برای تقویت و افزایش تولید داخل به کار خواهیم گرفت.
گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید پارچه های حلقوی بافت با عرض ۳ متر را در شرکت جهان اروم اویاز به عنوان یک طرح توسعه ای، مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد و عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه را بصورت رسمی آغاز کرد.

کد خبر: ۸۷٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha