۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
رکوردشکنی دیگر در بازار رمز ارزها| دلیل افزایش محبوبیت اتریوم
قیمت هر بیت کوین به ۵۹ هزار دلار رسید؛

رکوردشکنی دیگر در بازار رمز ارزها| دلیل افزایش محبوبیت اتریوم

در بیست و چهار ساعت گذشته قیمت رمز ارزهای محبوب در دنیا رشد کرد. در این روز هر بیت کوین با قیمتی بالغ بر ۵۹ هزار دلار و هر اتریوم با قیمتی بیش از ۳۸۰۰ دلار مبادله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت رمز ارزها در بازارهای  جهانی با نوسان های زیادی همراه است. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در بیست و چهارساعت گذشته قیمت هر بیت کوین ۱.۸۱ درصد رشد کرد و به مرز ۵۹ هزار و ۱۷۵ دلار رسید در حالیکه قیمت هر اتریوم با تجربه رشد ۸.۵۲ درصد از مرز ۳۸۳۰ دلار گذشت.

این بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ایجاد این ارز در دنیا بوده است و پیش بینی می شود تا  انتهای سال جاری از مرز ۱۰ هزار دلار بگذرد. البته با توجه به سرعت بالای افزایش قیمت اتریوم در ماه های اخیر برخی پیش بینی می کنند قیمت ۱۰ هزار دلاری تا فصل آخر سال جاری محقق خواهد شد.

 در این روز قیمت هر داج کوین هم در بازار ۵.۵۹ درصد رشد کرد و به ۶۶ سنت رسید. در مورد دلیل رشد قیمت این رمز ارزها در بازار نظرات مختلفی ارایه شده است ، از یک طرف گزارشهای مرتبط با بازار امریکا و احیای نسبی اقتصاد امریکا باعث شد تا ارزش بیت کوین و اتریوم در بازار رشد کند و از طرف دیگر گزارشهایی در مورد ارتباط بین قیمت مسکن در کشورهای صنعتی و ارزش بیت کوین ارایه شده است.

بر مبنای این گزارشها در یک سال گذشته سهم زیادی از خریداران ملک در کشورهای صنعتی  از بیت کوین برای پرداخت هزینه خرید خانه استفاده می کنند و زمانیکه که قیمت ملک در این کشورها رشد می کند، معامله رمز ارزها به خصوص بیت کوین هم بیشتر می شود و زمینه برای افزایش قیمت آن فراهم می شود.

سی ان بی سی در این مورد نوشت: «بازار ملک در کشورهای صنعتی  دوره های فراز و فرود دارد و به نظر می رسد وابسته شدن بازار بیت کوین به بازار ملک تایید کننده  احتمال سقوط  ارزش بیت کوین و ریسک بالای سرمایه گذاری در آن باشد.»

از طرف دیگر افزایش سرمایه گذاری موسسات سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها به خصوص اتریوم زمینه را برای رشد ارزش آن فراهم کرده است. این رمز ارز به دلیل دارا بودن تکنولوژی قابل برنامه ریزی در سالهای اخیر با استقبال زیادتری روبرو شده است و نکته مهم این است که افرادی که این رمز ارز را ایجاد کرده اند، وابسته به سازمان یا دولتی نبودند که بتوانند بازار را کنترل کنند.

همین مساله استقبال از اتریوم را در بازار بیشتر کرد. در بازار داج کوین هم حصور ایلان ماسک و توییت تازه او در مورد سرمایه گذاری در این بازار باعث رشد قیمت شد. نکته مهم دیگر قانون گذاری های تازه در حوزه رمزارزها است که در برخی از کشورها محدودیت را برای فعالیت در این بازار ایجاد کرده است و در برخی دیگر دامنه فعالیت شرکتها و افراد را در حوزه رمز ارزها تعریف کرده است.

کد خبر: ۸۷٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha