۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
گردشگران و مسافران به سیستان و بلوچستان سفر نکنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

گردشگران و مسافران به سیستان و بلوچستان سفر نکنند

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از هم استانی‌های عزیزی که خارج از استان زندگی می‌کنند و همچنین از دیگر هموطنان خواهشمندیم در ایام نوروز به سیستان و بلوچستان سفر نکنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اینکه خطر آلوده شدن به ویروس کرونا در تجمعات انسانی و اماکن پر رفت آمد جامعه خیلی زیاد است، اظهار داشت: از هم استانی‌های عزیزی که خارج از استان زندگی می‌کنند و همچنین از دیگر هموطنان خواهشمندیم در ایام نوروز به سیستان و بلوچستان سفر نکنند.

وی افزود: در صورت جدی نگرفتن هشدارهای بهداشتی فاجعه سلامت رقم خواهد خورد و پیش بینی می‌شود که تخت‌های بیمارستانی پاسخگوی مراجعه بیماران نباشد پس بهترین راه رعایت اصول بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شرکت در تجمعات انسانی مذهبی یا غیر مذهبی، برگزاری مراسم عروسی و ختم و دید و بازدیدهای خانوادگی را به طور جدّی متوقف کنید و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانید.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام گرفته با همکاری هلال احمر، راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان جهت غربالگری و بیماریابی بیماری کرونا است، گفت: تمامی مسافران در بدو ورود به شهر مورد تب سنجی قرار می‌گیرند و از نظر علائم احتمالی مبتلا به کرونا غربالگری می‌شوند.

هاشمی شهری تصریح کرد: مسافران در این ایستگاه‌ها از نظر علائم تب، سرفه و تنگی نفس مورد غربالگری قراری می‌گیرند و اگر با مورد مشکوکی مواجهه شدند با هماهنگی اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.

وی در خانه ماندن را بهترین کار در این شرایط عنوان کرد و اظهار داشت: توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید، شستشوی مرتب دست، اجتناب از دست دادن، روبوسی کردن، رعایت آداب سرفه و عطسه و اجتناب از سفرهای غیر ضروری می‌تواند درجهت پیشگیری از بیماری کرونا کمک کننده باشد.

کد خبر: ۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha