۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
بازدید از روند پروژه راه‌آهن یزد-اقلید با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی
در سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد انجام شد؛

بازدید از روند پروژه راه‌آهن یزد-اقلید با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی

یزد- وزیر راه و شهرسازی طی سفر یک روزه به یزد از از روند ساخت راه آهن یزد– اقلید و مسیر خط ریلی ابرکوه تا اقلید که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می‌رسد، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی روز شنبه در سفر یکروزه به استان یزد از روند ساخت راه آهن یزد اقلید و مسیر خط ریلی ابرکوه تا اقلید که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می‌رسد، بازدید کرد.

این طرح یک طرح ملی و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که پیشرفت روسازی فاز نخست این طرح در نوع خود بی‌نظیر بوده و موجب شده است این طرح ملی در راس تمام پروژه های وزارت راه و قرارگاه خاتم الانبیا قرار گیرد.

راه آهن یزد-اقلید در بخش زیرسازی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، در بخش روسازی ۹۶ درصد و در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه ها ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند تامین ۳۰۰ میلیارد تومان است.

طبق اطلاعات دریافتی، ۲۴۵ کیلومتر طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در یزد و ۲۰ کیلومتر در استان فارس ریل گذاری شده و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل آن تکمیل شده است.

بازدید از روند پروژه راه‌آهن یزد-اقلید با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی

لازم به ذکر است که این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد، دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

گفتنی است، ایستگاه اقلید، حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور کشور است و بهره برداری از این طرح سه قطب گردشگری شیراز، یزد و اصفهان را به صورت مستقیم از طریق خط ریلی به هم وصل می‌کند و مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می دهد.

همچنین در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.

کد خبر: ۸۷٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha