۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
باید فرصت‌های همکاری تجاری و آموزش برای شرکت‌ها فراهم شود
در نشست کمیسیون فاوا در سفارت ایتالیا مطرح شد؛

باید فرصت‌های همکاری تجاری و آموزش برای شرکت‌ها فراهم شود

در نشست کمیسیون فاوای اتاق ایران با بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا، به توسعه تجارت خارجی، شناسایی ظرفیت‌های شرکت‌ها و آموزش فعالان اقتصادی تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران نشست مشترکی برگزار کرد. این نشست در راستای توسعه روابط تجارت خارجی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی و تقویت سطح همکاری‌های بین‌الملل این کسب‌وکارها، برگزار شد.

به‌گفته گیتی مرتضوی رویدادهای تجارت خارجی با همکاری سفارت‌های خارجی مقیم تهران و سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران برگزار خواهد شد.

دپارتمان بین‌الملل نمایشگاه ایران و کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران اقدام با سفارت‌های خارجی تهران و سفارت‌های ایران در خارج از کشور تعامل می‌کنند. با توجه به ارتباطات صورت گرفته مقرر است روزهای مشترک تجاری بین‌المللی با کشورهای مختلف برگزار شود.

 در این راستا جلسات متعدد برای آشنایی با چارچوب همکاری‌های فی‌مابین به‌صورت آنلاین برگزارشده است و در فاز جدید، نشست‌هایی به‌صورت حضوری در حال برگزاری است. یکی از این نشست‌ها در روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت در محل بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران با حضور محمدرضا طلائی، رئیس کمیسیون فاوا و گیتی مرتضوی، مشاور این کمیسیون و نیز دبیر اول تجاری و مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا برگزار شد.

در این نشست، سفارت ایتالیا از ایده همکاری شرکت‌های ایتالیایی با شرکت‌های ایرانی استقبال کرد و مقرر شد نشست‌های مشترکی در خصوص الزامات حضور در بازار کشور ایتالیا، شیوه‌های همکاری با شرکت‌های ایتالیایی، شناخت بازار و... برگزار شود تا شرکت‌های ایرانی بتوانند حضور مؤثری در این کشور داشته باشند.

به همین منظور در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران دوره‌های آموزشی جهت دانش‌افزایی شرکت‌های ایرانی در راستای ورود به بازارهای خارجی، بررسی آمادگی همکاری‌های بین‌المللی و الزامات این همکاری‌ها برگزار خواهد شد.

در پایان مقرر شد، طرفین نسبت به تعیین بخش‌های موردعلاقه هر طرف جهت تعریف همکاری و برگزاری روزهای مشترک تجاری تخصصی اقدام نمایند.

نمایشگاه مجازی ایران با همکاری و حمایت اتاق ایران و تهران از سی‌ام فروردین ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی آغاز به کار نموده که تا پایان خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

کد خبر: ۸۷٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha