۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
واکسن برکت تا شهریورماه تولید انبوه می شود
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

واکسن برکت تا شهریورماه تولید انبوه می شود

نوشهر- محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا پایان نیمه اول سال جاری واکسن های ایرانی از جمله واکسن برکت به تولید انبوه می رسد.

محمدعلی محسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه واکسن های ایرانی از جمله برکت تا پایان شهریورماه تولید انبوه می شود، افزود: این واکسن به افراد پرخطر تزریق خواهد شد.

وی خواستار مشارکت بخش خصوصی در تولید واکسن شد و گفت: شرکت های خصوصی خوبی با سرمایه های فراوان داریم که می توانند برای تولید واکسن ورود پیدا کنند و دولت باید ارزهای یارانه ای را به این امر اختصاص دهد.

وی ادامه داد: درلایحه بودجه سال جاری حذف ارز یارانه ای برای دارو ممانعت شد زیرا این کار سبب می شد تا ۴۷ هزار میلیارد تومان به مردم فشار وارد شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای کمک به بخش دولتی یادآور شد: خوشبختانه تولید واکسن ایرانی در مرحله خوبی است و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه واکسن برکت تولید انبوه شود.

محسنی بندپی یادآور شد: امیدواریم با تولید واکسن های ایرانی، واکسن گروه های پرخطر زودتر به سرانجام برسد.

وی با اظهار اینکه جامعه مامایی در تامین سلامت جامعه نقش اساسی دارند، افزود: تاکنون هشت ماما در مسیر تولید یک نوزاد به دلیل شیوع کرونا جان خود را از دست دادند.

کد خبر: ۸۷٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha