۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای تردد غیر قانونی در تعطیلات عید فطر
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای تردد غیر قانونی در تعطیلات عید فطر

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جریمه تردد در این روزها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در خصوص آخرین تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر، افزود: از روز سه شنبه از ساعت ۱۴ تا شنبه ۱۲ ظهر منع تردد داریم و این منع ترددها شامل همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد می شود و جریمه در شهر های قرمز یک میلیون تومان، در شهر های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای زرد که پیشتر جریمه نداشت قرار شد متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند. تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی داشته باشد جریمه می شود. یکی از مهمترین مؤلفه ها برای جلوگیری از شیوع بیماری منع تردد است و می تواند بسیار کمک کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: درباره فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو به مدت دو هفته می توانند فعالیت داشته باشند اما اگر صنفی تخلفی انجام دهد این جرائم شدید تر شده است. اگر صنف یا کسب و کاری در منطقه و شهر قرمز دچار تخلف شود به مدت سه هفته و در شهر نارنجی به مدت ۲ هفته پلمب می شود.

جزئیات منع تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونا گفت: روز سه شنبه از ساعت ۱۴ تا شنبه ۱۲ ظهر منع تردد داریم و این منع ترددها شامل همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد می شود و متخلفان در شهرهای قرمز یک میلیون تومان در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای زرد که قبلا جریمه نداشت قرار شد ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند.

رئیسی ادامه داد: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز به ۴۶ شهر رسید. در دو هفته قبل تعداد شهرهای قرمز به ۳۰۱ شهر رسیده بود که این روند نزولی ادامه پیدا کرد به ۱۰۲ شهر و بعد به ۴۶ شهر رسیدیم.

وی افزود: روند ابتلا به کرونا در ۲۶ استان به طور کامل نزولی شده است و ۵ استان دیگر گر چه به قله رسیدیم اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته است که امیدوارم ظرف روز های آینده کاهشی شود.
برخی استان ها چون خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارد و امیدوارم این استان ها به زودی از آن شرایط خارج شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از مردم عزیزمان برای برگزاری شب های قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر: ۸۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha