۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
مبارزه با سن مادر و علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی تعاونی تولید استان همدان
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان عنوان کرد:

مبارزه با سن مادر و علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی تعاونی تولید استان همدان

همدان - مسلمی راد، مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: شرکت های تعاونی تولید از اوایل فروردین ماه تاکنون در ۶۶هزار هکتار از اراضی تحت پوشش خود با سن مادر و علف های هرز برگ پهن مبارزه کرده اند.

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: شرکت های تعاونی تولید استان همدان از اوایل فروردین ماه تا کنون در سطح ۶۶ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش خود با سن مادر و علف های هرز برگ پهن مبارزه انجام داده اند.

مسلمی راد افزود: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو آبی و دیم در حوزه اراضی تعاونی های تولید ۴۷ هزار هکتار و مبارزه با علفهای هرز پهن برگ در همین مزارع ۱۹ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: نحوه همکاری با کشاورز در اجرای طرح مبارزه با سن مادر و علف های هرز شامل آموزش و اطلاع رسانی حضوری و مجازی در مورد زمان ریزش و مبارزه با سن مادر و همچنین حضور کارشناسان در مزارع و نظارت بر سمپاشی به همراه نیروهای بسیج همگام با کشاورز بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان اضافه کرد: مبارزه با سن مادر در  ۶۷ تعاونی تولید انجام می شود و این تعاونی ها با  تهیه و توزیع سموم مورد نیاز کشاورزان در دورترین روستاهای استان همدان نیاز کشاورزان را برآورده می کنند.

مسلمی راد گفت: سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم  در حوزه ۶۷ تعاونی  تولید استان همدان در حدود ۱۴۰ هزار هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

کد خبر: ۸۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha