۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
مرغداری‌های خراسان‌جنوبی گرفتار کمبود جوجه یک روزه/علت قاچاق نیست
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

مرغداری‌های خراسان‌جنوبی گرفتار کمبود جوجه یک روزه/علت قاچاق نیست

بیرجند- خیریه؛رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به کمبود جوجه یک روزه در خراسان جنوبی گفت: علت را باید در کاهش جوجه‌ریزی مرغ مادر در ۶ ماه قبل و نه قاچاق جست و جو کرد.

سید حسین خیریه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه خراسان‌جنوبی مانند بسیاری از نقاط کشور با کمبود جوجه یک روز مواجه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: اگر واحد مرغ مادر جنوب خراسان به واسطه آنفولانزای پرندگان آسیب نمی‌دید ما در خراسان‌جنوبی شاهد کمبود جوجه یک روزه نبودیم و حتی مازاد را می‌توانستیم به دیگر استان‌ها نیز ارسال کنیم.

خیریه ادامه‌داد: در زمان شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان مجبور به حذف و معدوم کردند۱۰۵ هزار مرغ مادر در این واحد شدیم که این‌ها روزانه حدود ۸۰ هزار جوجه یک روزه تولید می‌کردند.

وی در زمینه چرایی کمبود جوجه یک روزه در خراسان‌جنوبی گفت: برعکس تصوری که برخی دارند علت کمبود جوجه یک روزه در کشور و در خراسان‌جنوبی قاچاق آن به سایر کشورها و از جمله کشورهای همسایه نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: علت اصلی آن است که در ۶ ماه قبل جوجه‌ریزی مرغ مادر به اندازه نیاز صورت نگرفته است.

خیریه یادآورشد: بسیاری از مرغداری‌های خراسان‌جنوبی که در زمیان شیوع آنفولانزای پرندگان آسیب دیدند به چرخه تولید برگشته و جوجه ریزی را آغاز کرده‌اند ولی چند ماه طول می‌کشد تا نتیجه این جوجه‌ریزی را برداشت کنند.

وی افزود: متأسفانه شیوع آنفولانزای پرندگان هزینه‌های میلیاردی بر دوش بخش طیور و مرغداری‌های خراسان‌جنوبی گذاشت.

کد خبر: ۸۷٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha