۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
قیمت اتریوم به ۳۵۰۰ دلار رسید
رکوردشکنی در بازار رمزارزها ادامه دارد؛

قیمت اتریوم به ۳۵۰۰ دلار رسید

هفته گذشته قیمت اتریوم در بازار جهانی از مرز ۳۵۰۰ دلار گذشت. این در حالیست که در سال قبل ارزش هر اتریوم برابر با ۲۱۱ دلار بود.حال جوانی که اتریوم را ایجاد کرده بود به فهرست میلیاردرهای دنیا اضافه شد.

بازار؛ گروه بین الملل: از ابتدای سال جاری تا کنون  تحولات بازار بیت کوین و داج کوین اصلی ترین و مهمترین خبرها در بازار رمزارزهای دنیا بود ولی بررسی سیر تغییرات اتریوم در این ماه نشان می دهد این ارز هم قابلیت تبدیل شدن به تیتر  اول خبرهای دنیا را دارد.

اتریوم بعد از بیت کوین، دومین رمز ارز پرطرفدار در دنیا است که در ماه اخیر قیمت ان با سرعت زیادی رشد کرده است. روز یک شنبه هفته گذشته یعنی روز دوم می سال ۲۰۲۱ برای اولین بار قیمت اتریوم به ۳۰۰۰ دلار رسید اما این آخرین رکوردشکنی اتریوم نبود و روز پنج شنبه ششم ماه می باز هم رکورد دیگری در این بازار ثبت شد و قیمت هر اتریوم در بازار به ۳۵۰۰ دلار رسید. قیمت اتریوم در شرایطی از مرز ۳۵۰۰ دلار گذشته که یک سال قبل در چنین روزی هر اتریوم با قیمت ۲۱۱ دلار به فروش رسید.

هم اکنون ارزش بازار سرمایه این رمز ارز بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار است. این رمز ارز طی سالهای اخیر با سرعت زیادی رشد کرده است ولی بالاترین سرعت رشد این رمز ارز زمانی اتفاق افتاد که بانک سرمایه گذاری اروپا خبر از صدور ۱۲۰ میلیون دلار اوراق قرضه با استفاده از بلاکچین اتریوم داد.

آمارها نشان می دهد اتریوم ، رمز ارزی است که بیش از دیگر رمز ارزها در بازار مبادله می شود و یک دلیل آن را می توان قیمت نسبتا مناسب آن در مقایسه با بیت کوین دانست. ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین بیش از اتریوم است ولی قیمت هر بیت کوین در بازار بالغ بر ۵۷ هزار دلار است و اغلب سرمایه گذاران در بازار رمز ارزها از بیت کوین  برای سفته بازی استفاده می کنند.

علاوه بر بیت کوین و اتریوم دهها رمز ارز دیگر هم در بازار وجود دارد که برخی از آنها از جمله داج کوین با استقبال زیادی روبرو شده است ولی باید در نظر داشت که سرمایه گذاری در این بازار با خطرات زیادی همراه است و ریسک زیادی به همراه دارد. برخی بر این باورند که احتمال سقوط ارزش ارزهای مجازی یا فروپاشی بازار رمز ارزها بسیار زیاد است.

اما فارغ از اینکه در آینده چه اتفاقی برای بازار رمز ارزها در دنیا خواهد افتاد، باید پذیرفت که در جریان افزایش ارزش رمزارزها شمار زیادی از سرمایه گذاران در این بازار میلیاردر شده اند. بلاکچین اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط یک برنامه نویس کانادایی- روسی به نام «ویتالیک بوترین» ایجاد شد.

او در زمان ایجاد این بلاک چین تنها ۱۹ سال داشت و طی این سالها ۳۳۳ هزار اتریوم را به تملک درآورد. حال که قیمت این رمز ارز افزایش پیدا کرده است ارزش سرمایه او برابر با ۱.۱ میلیارد دلار امریکا است و همین روند افزایشی قیمت اتریوم سبب شد تا او به فهرست  افراد ثروتمند دنیا اضافه شود.

کد خبر: ۸۷٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha