۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
توزیع ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در کشور طی یک ماه اخیر
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد:

توزیع ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در کشور طی یک ماه اخیر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در خصوص ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی، هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته و کمبودی در انبارها نداریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان با اشاره به عدم تخصیص ارز برای ترخیص بار کشتی‌های نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ روز است که بانک مرکزی ارزی را برای واردات نهاده های دامی به خصوص ذرت اختصاص نداده است و از طرف دیگر کشتی های بخش خصوصی در بنادر منتظر تخصیص ارز هستند که در صورت تخصیص، فروشنده‌های نهاده اجازه ترخیص بار از کشتی را صادر می کنند.

معروفان افزود: مشکل کشور نرسیدن نهاده‌های خریداری شده است که ارز آن به فروشندگان تحویل داده نشده است.

وی تأکید کرد: در صورت نرسیدن بار ذرت بخش خصوصی به بازار، تاوان آن را دولت و شرکت پشتیبانی امور دام باید بپردازند، همان‌طور که در یک ماه اخیر هم از ذخایر استراتژیک بیش از ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در کشور توزیع شده است در حالی که چنین تکلیفی را نداشتیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: از آن جایی که تولیدکنندگان جوجه‌ریزی داشتند و ممکن بود در کشور با کمبود مرغ مواجه شویم، مجبور به ورود شدیم تا مشکل بخش خصوصی برای توزیع نهاده دامی را تعدیل کنیم.

معروفان در رابطه با محموله نهاده دامی مانده در کشتی ها تصریح کرد: ۹۰ درصد این نهاده‌های دامی ذرت بوده و مقادیری هم جو و کنجاله سویا است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذرت در بنادر است که با باقی اقلام به بیش از دو میلیون تن می‌رسد که همچنان در بنادر دپو شده و ارز آن تخصیص نیافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به مزایای سامانه بازارگاه اذعان کرد: سامانه بازارگاه یک سامانه کنترلی در زمینه قاچاق و دپوی کالا در انبارها است که مانع این اقدام واردکنندگان و تولیدکنندگان می شود.

وی افزود: بودن این سامانه به کنترل و تسریع امور کمک خواهد کرد و به افرادی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده اند فرصت داده می شود در آن عضو شوند.

معروفان تأکید کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی به واسطه توزیع در بازارگاه صحت ندارد و این سامانه تنها، سامانه شفاف‌سازی برای کنترل قیمت ها و موجودی انبارها است و نظارت کاملی بر روی آن وجود دارد.

کد خبر: ۸٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha