۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
آقازاده‌ها در کمین سهام عدالت؛ نقشه‌های مافیایی برای اقتصاد
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

آقازاده‌ها در کمین سهام عدالت؛ نقشه‌های مافیایی برای اقتصاد

ساری- تعجیل و تقلای دولت برای برپایی انتخابات هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت و حضور آقازاده ها و غیربومی ها به عنوان داوطلب انتخابات در مازندران شائبه های فراوانی را ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: هشت ماهی تا پایان فعالیت اعضای کنونی هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت در مازندران باقی است و دولت اصرار دارد تا قبل انتخابات خردادماه ۱۴۰۰، انتخابات شرکت های سرمایه گذاری را برپا کند.

تعجیل و تقلای دولت برای برپایی زودهنگام و غیرقانونی انتخابات شرکت های سرمایه گذاری عدالت در مازندران در حالی است که طبق قانون ابتدا باید مجمع عمومی برگزار و اساسنامه تصویب شود و سپس نسبت به برگزاری انتخابات برگزار شود.

از سوی نگاهی به لیست نامزدهای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری در استان مازندران نشان می دهد که از ۱۳۰ داوطلب این حوزه، شمار زیادی غیربومی و وابستگان و خویشاوندان مدیران دولتی و بازنشستگان اقتصاد و دارایی و دستگاه های دولتی است.

علاقه وافر و تعجیل دولتی ها برای تصدی هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت، خبرهای خوشی از این اقدام را متصور نخواهد کرد و گویا در پشت پرده این جریان، مافیا برای اقتصاد کلان کشور نقشه کشیده و نشسته اند.

انتخابات باید طبق قانون تجارت و تعاون برگزار شود
عسکر توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت مازندران در پیگیری خبرنگار بازار درباره انتخابات هیئت مدیره سهام عدالت گفت: برگزاری مجامع باید طبق قانون برگزار شود و شرکت های سرمایه گذاری استانی طبق قانون تجارت عمل می کنند.

وی با عنوان اینکه طبق قانون تجارت، مدت ماموریت هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری دو ساله است و چندین ماه تا پایان ماموریت فرصت باقی است، گفت: برگزاری انتخابات حق قانونی است اما مسئله مهم، چگونگی برپایی آن است.

توکلی یادآور شد: اینکه به جای سهامداران عدالت، یکسری افرادی دولتی بخواهد مجمع عمومی را برگزار کنند، کاری قانونی نیست و مغایر با قانون تجارت ودستورالعمل آزادسازی سهام عدالت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بند ۸ ابلاغیه مبنی بر عدم تصدی گری دولت،گفت: صراحتا تاکید شده که از تصدی گری دولت باید در سهام عدالت جلوگیری شود.

وی با عنوان متاسفانه آگهی دعوت به مجمع عمومی توسط رئیس سازمان اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس مجمع صادر شده است، افزود: این درحالی که انتخابات مجمع باید توسط سهامداران برگزار شود و نگران هستیم که با موضوع سجام که از مردم امضای الکترونیکی گرفتند، انتخابات الکترونیکی برگزار شود و در این مسئله چه کسانی نظارت و از آرای سهامداران صیانت می کنند، امری مهم است.

نگران هستیم که با موضوع سجام که از مردم امضای الکترونیکی گرفتند، انتخابات الکترونیکی برگزار شود و در این مسئله چه کسانی نظارت و از آرای سهامداران صیانت می کنند، امری مهم است

توکلی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر کرده بود تا زمانی سازوکار لازم مهیا نشد، مجمع عمومی برگزار نشود، ادامه داد: طبق قانون تجارت و اساسنامه شرکت ها باید مجمع برگزار شود.

وی به اصرار و شتابزدگی دولت برای انتخابات مجامع اشاره کرد و گفت: در روش جدید شخص حقیقی انتخاب می شود اما در روش قدیمی، اشخاص حقوقی انتخاب می شدند.

رئیس هیئت رئیسه شرکت های تعاونی سهام عدالت در کشور با عنوان اینکه در استان مازندران شاهد داوطلبی و حضور افراد غیربومی برای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت هستیم، ادامه داد: همچنین شاهد هستیم در استان های دیگر نیز افراد غیربومی داوطلب شدند.

وی گفت: طبق روش قدیمی، افراد نمی توانند در شهرهای دیگر و غیربومی رای دهند و با روش جدید این امکان حذف شده است و با چنین شیوه ای پیش بینی می شود تا دو سال آینده، مردم دیگر سود سهام عدالت نخواهند نگرفت.

توکلی با عنوان اینکه عده ای سهام را منفی و پایین آوردند، افزود: یک نفر در استان داوطلب شده که شمار زیادی سهام را خریداری کرده و اگر خودش به خودش رای دهد، عضو هیئت مدیره می شود.

دستگاه قضایی به تخلف دولتی ها ورود کند
در عین حال احمد رضایی کارشناس حوزه بورس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار خواستار دستگاه های نظارتی و قضایی برای ورود به چرخه سهام عدالت و انتخابات مجامع عمومی آن شد.

آقازاده ها در کمین سهام عدالت؛ نقشه های مافیایی برای اقتصاد

وی افزود: با بررسی اسناد و مدارک داوطلبان، جلوی انتخابات مجامع در برخی استان ها گرفته شد تا نسبت به شناسایی افراد اقدام شود.

وی گفت: در برخی از استان ها اسامی سهامداران شیوه مستقیم و غیرمستقیم تهیه شد تا نسبت به بررسی اقدام شود.

رضایی ادامه داد: نگران آن هستیم که یکسری افراد ناصالح و ناشایست، مدیریت شرکت های سرمایه گذاری عدالت را در دست نگیرند و باید بررسی شود مدیریت شرکت های سرمایه پذیر به چه کسانی باید واگذار شود.   

مافیای بازار سرمایه و بورس اقتصاد مردم را نشانه گرفته است
مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در ماه های پایانی دولت شاهد تخلف برخی مدیران دولتی در بازار سرمایه و بورس هستیم، افزود: برگزاری انتخابات زودهنگام برای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت از جمله تخلفات است.

وی با اظهار اینکه برپایی زودهنگام انتخابات شرکت های سرمایه گذاری عدالت مغایر با قانون تجارت و تعاون است، اظهار داشت: هنوز مدت عضویت بسیاری از هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری عدالت به پایان نرسیده است.

وی با تاکید بر پرهیز دولت از تصدی گری و دخالت در سهام عدالت، افزود: مافیای بزرگ بازار سرمایه و بورس، اقتصاد مردم را نشانه گرفته است و باید جلوی آن را گرفت.

این نماینده مجلس با عنوان اینکه مدیران دولتی در تلاش برای تصاحب پست های شرکت های سرمایه گذاری برای بقا در اقتصاد دولت بعدی هستند، یادآور شد: با پدیده مافیایی در حوزه سهام عدالت با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی ارزش اقتصادی سهام عدالت را بیش از پنج هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط برگزاری انتخابات الکترونیکی هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری مهیا نیست، اجازه این کار به مدیران دولتی داده نمی شود.

بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مازندرانی دارای سهام هستند و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به شیوع غیرمستقیم سهام خود را آزادسازی کردند و این عده نگران آینده وضعیت سهام خود هستند.

کد خبر: ۸۷٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha