۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
«نکا» قطب بومی سازی قطعات نیروگاهی است
مدیرعامل نیروگاه نکا:

«نکا» قطب بومی سازی قطعات نیروگاهی است

نکا- نعمتی، مدیرعامل نیروگاه نکا با بیان اینکه پروژه آب شیرین کن برای تامین نیاز آبی نیروگاه تا تابستان وارد مدار می شود، گفت: این نیروگاه قطب بومی سازی قطعات نیروگاهی کشور است.

 محسن نعمتی در گفتگو باخبرنگار بازار با بیان اینکه پروژه آب شیرین کن این نیروگاه تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد، پیشرفت آن را ۹۵ درصد ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه، نیاز آبی نیروگاه برطرف می شود.

وی بومی سازی قطعات نیروگاهی توسط متخصصان داخلی را از جمله دستاوردها برشمرد و گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار نیروگاهی بومی سازی و تولید شده که شامل هزار و ۷۰۰ نوع قطعه مختلف است.

وی از این نیروگاه به عنوان قطب بومی سازی و ساخت داخلی قطعات نیروگاهی در کشور یاد کرد و درباره سوخت نیروگاه نیز گفت: سوخت این نیروگاه از نوع گاز طبیعی است.

نعمتی با اظهار اینکه خط انتقال ۸۰۰ کیلومتری گاز به نیروگاه به صورت اختصاصی طراحی شد، گفت: در واحدهای سیکل ترکیبی، قابلیت مصرف گازوئیل به عنوان سوخت دوم طراحی شده است.

مدیرعامل نیروگاه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های داخلی برای توسعه استفاده کنیم، گفت: در پنج سال گذشته شاهد جهش در قطعه سازی در نیروگاه هستیم و در حال حاضر ۹۵ درصد قطعات ساخت داخلی است.

وی با اشاره به اینکه دو واحد جدید در نیروگاه در دست ساخت است، افزود: با تکمیل این نیروگاه، ظرفیت به دو هزار و ۸۰۰ واحد افزایش می یابد.

کد خبر: ۸۷٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha