۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
۵۰ درصد کارگران تعدیل شده بر اثر کرونا در بخش خدمات فعالیت داشتند
معاون اداره کار قزوین:

۵۰ درصد کارگران تعدیل شده بر اثر کرونا در بخش خدمات فعالیت داشتند

قزوین- معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بخش خدمات بیشترین میزان آسیب را متحمل شده و نزدیک به ۵۰ درصد از کارگران تعدیل شده از این بخش بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، ناصر شفیع آبادی اظهار داشت: سال گذشته بر اثر شیوع کرونا و آسیب های آن بر پیکره اقتصاد، خسارت های زیادی بر کسب و کارها و واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شد و تعدیل نیرو در بخش خدمات استان نسب به سال ۹۸ دوبرابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سال قبل کمترین تعدیل نیرو را در بخش کشاورزی داشتیم، اضافه کرد: در سال ۹۹ بر اثر شیوع کرونا یک درصد نیروی کار تعدیل شده استان و ۲ درصد واحدهای تعدیل کننده نیرو در بخش کشاورزی و ۴۹ درصد کارگران تعدیل شده و ۴۷ درصد واحدهای تعدیل کننده در بخش صنعت بوده اند.

معاون روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: همچنین سال گذشته، بر اثر شیوع کرونا ۵۰ درصد کارگران تعدیل شده و ۵۱ درصد واحدهای تعدیل کننده نیروی استان در بخش خدمات رقم خورده است.

شفیع آبادی گفت: با توجه به این آسیب ها دولت در سال ۹۹ حمایت خوبی از فعالان حوزه کارگری و کارفرمایی داشت و با پرداخت تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت های وارد شده اقدام کرد.

وی  گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا میان کسب و کارهای آسیب دیده توزیع شد که امیدواریم پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز تداوم یابد تا بخش خدمات استان حمایت شود.

شفیع آبادی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به نامگذاری صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انتظار می رود با کمک بانک ها و ستاد مقابله با کرونا بخش های آسیب دیده را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم تا تعدیل نیروی کمتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عمده کارگران بیکار شده در سال قبل که مشمول قانون کار بوده اند به بیمه بیکاری معرفی و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

کد خبر: ۸۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha