۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
تأمین ماهانه ۹ میلیون دُز واکسن کرونا از مرداد به بعد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

تأمین ماهانه ۹ میلیون دُز واکسن کرونا از مرداد به بعد

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از مردادماه به بعد حدود ۹ میلیون واکسن خواهیم داشت.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی با بیان اینکه از مرداد هفت میلیون واکسن کرونا از برکت و یک و نیم تا ۲ میلیون هم از سایر واکسن‌ها خواهیم داشت، گفت: به این ترتیب از مرداد ماهانه حدود ۹ میلیون واکسن به دست ما خواهد رسید که بر این اساس از مرداد تا پایان سال حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون دُز واکسن تأمین خواهد شد که حداقل گروه‌های هدف‌مان دُز اول واکسن را تزریق خواهند کرد و ۱۰ تا ۱۵ میلیون هم دُز دوم را خواهند گرفت.

افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور از تیر
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بنابراین گرچه ما مقداری دیر واکسیناسیون را شروع کردیم آن هم به دلیل اینکه واکسن دیر به دست‌مان رسید، اما با سرعت خوبی واکسیناسیون را از اواخر تیر ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی
این مقام مسئول درباره تعطیلی ادارات نیز گفت: یکی از پیشنهادهای اصلی که قرار است در جلسه با رییس جمهور مطرح شود، این است که بجای اینکه گاهی ۴ هفته تعطیلی نیم‌بند کنیم، یک هفته تا ۱۰ روز با شرایطی که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد می‌دهد، همه جا را تعطیل کنیم به جز موارد ضروری که اعلام کردیم.
 
سهمیه واکسن هیچ سالمندی نمی‌سوزد
معاون وزارت بهداشت: سالمندان بالای ۸۰ سال که پرونده الکترونیک سلامت دارند، مشکلی برای واکسیناسیون ندارند، اما سالمندانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند از شنبه آینده به آن‌ها پیامک زده می‌شود که برای واکسن زدن کجا بروند.

وی افزود: افراد بالای ۸۰ سال نگران سوختن سهمیه واکسن خود نباشند و سهمیه آن‌ها محفوظ است و کنار گذاشته شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تفاوت واکسن‌هایی که تزریق می‌شوند، گفت: تمام واکسن‌هایی که در سطح کشور استفاده می‌شود، برای همه گروه‌های سنی مصونیت دارد، به ویژه برای افراد ۵۰ سال به بالا به طور کامل مؤثر و کم خطر است.

وی تأکید کرد: هیچ ممنوعیتی برای واکسیناسیون گروه‌های سنی وجود ندارد.

رئیسی با عنوان این مطلب که برای افرادی که کمتر از ۳ تا ۶ ماه از ابتلای آن‌ها می‌گذرد توصیه نمی‌شود واکسن بزنند، گفت: به سالمندان بالای ۸۰ سال که طی هفته آینده یعنی از شنبه تا پنج شنبه با آن‌ها تماس گرفته نشد، دوباره وارد سامانه وزارت بهداشت شده و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: البته احتمال تماس نگرفتن و پیامک نزدن به این افراد خیلی کم است، مگر اینکه خودشان در ثبت مشخصات دچار مشکل شده باشند.

کد خبر: ۸۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha