۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۶۷ رشته تحصیلی و مهارتی دارد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۶۷ رشته تحصیلی و مهارتی دارد

سمنان- نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این دانشگاه ۶۷ رشته تحصیلی و مهارتی دارد که بیشترین حجم ‏تحصیلی و مهارتی در آن‌ها از طریق آزمایشگاه انجام می‌شود‎.‎

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره سازوکار دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تأثیرگذاری بر روی ایجاد نیروی کار موردنیاز استان سمنان، تأکید کرد:  دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز آن رایگان است و به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶۷ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است.

وی افزود: از این تعداد ۴۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۵ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه بیشترین واحدهای درسی دانشگاه در فضای کارگاهی و آزمایشگاهی است، تأکید کرد: این امر سبب می‌شود تا فضای کار آینده دانشجویان برایشان تداعی و تجربه شود.

نقدی با اشاره به مهارت‌آموزی به دانشجویان، تأکید کرد: یکی از مشکلات امروز استان دانشجویان و دانش‌آموختگان فاقد مهارت هستند که در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تلاش خود را انجام تا نقص فقدان مهارت را پوشش دهد درنتیجه امروز بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه مستقیماً جذاب بازار کار می‌شوند.

کد خبر: ۸۷٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha