۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
استعدادها و ظرفیت های کردستان در قالب منطقه آزاد «بانه – مریوان» شکوفا می شوند
رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

استعدادها و ظرفیت های کردستان در قالب منطقه آزاد «بانه – مریوان» شکوفا می شوند

سنندج- رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصویب منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان را زمینه ساز جذب سرمایه گذاری و شکوفا شدن ظرفیت های این استان عنوان کرد.

محسن فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیگیری های چند ساله و در سایه تلاش های صورت گرفته از سوی همه مسئولان استانی و کشوری، منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تایید قرار گرفت.

وی ضمن تبریک تصویب طرح منطقه آزاد بانه ـ مریوان به مردم استان کردستان، گفت: دارا بودن مناسبات فرهنگی، قومی، مذهبی و تعاملات اجتماعی فعال با اقلیم کردستان می تواند در قالب منطقه آزاد به شکوفایی اقتصادی استان کردستان کمک کند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و این خبر بسیار خوبی برای مردم استان کردستان در شرایط فعلی است.

وی با اشاره به دستاوردهای این اقدام خوب در استان کردستان، اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کردستان خواهد شد.

فتحی ضمن اشاره به دیگر نتایج و دستاوردهای این اقدام در استان کردستان، گفت: معافیت مالیاتی ۱۵ ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی، امکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، کارایی سرعت و خدمات کامل بانک های دولتی، خصوصی و شرکت های بیمه از جمله دیگر دستاوردهای تصویب این منطقه آزاد تجاری در کردستان است.

وی عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها و معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و همچنین ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی را از دیگر ظرفیت های منطقه آزاد بانه ـ مریوان برشمرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای درست این طرح، عنوان کرد: مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان با تکیه بر ظرفیت های کشاورزی، معادن، گردشگری و دام هموار شده و بستری برای کمک به افزایش امید در منطقه است و به همین دلیل همه مدیران و مسئولان باید دست در دست هم در مسیر بهره برداری از این ظرفیت مهم حرکت کنند.

لازم به ذکر است که بعد از سالهای پیگیری و علیرغم مطرح شدن موضوع در جلسات متعدد مجلس شورای اسلامی، روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان موافقت کرد.

کد خبر: ۸۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha