۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
نیاز فوری به واکسن کرونا در هند| ناکارایی «کوواکس» برای کشورهای فقیر

نیاز فوری به واکسن کرونا در هند| ناکارایی «کوواکس» برای کشورهای فقیر

به گزارش سازمان ملل، افزایش نیاز به دوزهای واکسن Covid-۱۹ در هند منجر به کمبودهای خطرناکی در برنامه جهانی کوواکس برای کشورهای فقیر شده است.

مهدی محمدی؛ بازار:  پایگاه آلمانی زوددویچه سایتونگ از روند رو به گسترش شیوع کرونا در جهان گزارش داده است.

در این مطلب آمده است: جو بایدن کمپین واکسیناسیون را ادامه می دهد. طبق برنامه وی، حدود ۷۰ درصد از کل ۲۶۰ میلیون فرد بالغ در کشور باید حداقل اولین دوز واکسیناسیون را تا ابتدای ژوئیه دریافت کرده باشند.

کاخ سفید اعلام کرد، برای کنترل پاندمی، ۱۶۰ میلیون نفر باید تا تعطیلات ملی ۴ ژوئیه کاملا واکسینه شوند. تاکنون  ۵۶ درصد بزرگسالان حداقل یک واکسیناسیون دریافت کرده و ۱۰۵ میلیون نفر کاملا واکسینه شده اند. یک نماینده کاخ سفید گفت برای تحقق این هدف، باید تقریبا ۱۰۰ میلیون واکسیناسیون طی ۶۰ روز آینده انجام شود. دولت همچنین در حال آماده سازی مقدمات واکسیناسیون جوانان بین ۱۲ تا ۱۶ سال است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا آزمایش واکسن چینی Sinovac را آغاز کرده است. این آژانس روز سه شنبه اعلام کرد، داده ها در فرآیندی سریع ارزیابی می شوند و این تصمیم را با نتایج اولیه به دست آمده مطالعات بالینی و آزمایشگاهی تطبیق کردند که نشان می دهد این واکسن تولید آنتی بادی ویروس کرونا را تحریک می کند و بنابراین می تواند به عنوان محافظت در برابر Covid-۱۹ موثر باشد.

در وسط موج سوم پاندمی کرونا، پاکستان می خواهد ترافیک هوایی را به طور گسترده محدود کند. از چهارشنبه به بعد، چهار پنجم پروازهای بین المللی لغو شده و گذرگاه های مرزی زمینی از ایران و افغانستان نیز بسته خواهد شد. فقط شهروندان پاکستانی مجاز به بازگشت به کشور هستند. اخیرا شمار مبتلایان جدید به سرعت در پاکستان افزایش یافته بود، اما مقامات اسلام آباد روز سه شنبه گفتند اکنون نشانه هایی از کند شدن پاندمی وجود دارد.

به گزارش سازمان ملل، افزایش نیاز به دوزهای واکسن Covid-۱۹ در هند منجر به کمبودهای خطرناکی در برنامه جهانی کوواکس برای کشورهای فقیر شده است. مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت کمبود حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن برای سه ماهه دوم وجود دارد. وی از کشورهای دارای ذخایر واکسن خواست که دوزهای اضافی را به کوواکس تحویل دهند و سوئد را به دلیل ارسال حدود یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به کوواکس ستود.

هند بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان است و در حال حاضر شدیدا درگیر بحران کرونا می باشد. بدین علت، دولت هند دستور منع صادرات واکسن Covid-۱۹ را صادر کرد. هند به سرعت در حال نزدیک شدن به آستانه ۲۰ میلیون مورد ابتلا به کرونا است. وزارت بهداشت روز دوشنبه ۳۶۸۱۴۷ مورد جدید را گزارش کرد و روز شنبه بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید ثبت شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در آسیای جنوبی حدود ۱۹.۹۳ میلیون نفر و تعداد مرگ و میرها ۲۱۸،۹۵۹ نفر می باشد. با این حال، کارشناسان نگران تعداد بالای موارد گزارش نشده هستند.

در همین حال، در سراسر جهان نگرانی فزاینده ای در مورد تعداد بالای مبتلایان هندی و انواع مختلف ویروس کرونا وجود دارد. آمریکا و استرالیا جلوی ورود مسافران از هند را می گیرند. طبق فرمان جو بایدن این قانون از روز سه شنبه به اجرا در می آید و خارجیانی که در ۱۴ روز گذشته در هند بوده اند دیگر اجازه ورود ندارند.

این قانون در مورد شهروندان آمریکا، خارجی های دارای حق اقامت دائم در آمریکا، دیپلمات ها و گروه های خاص دیگر صدق نمی کند. به گزارش رسانه ها، شهروندان استرالیایی که از هند وارد می شوند با مجازات های حبس تا پنج سال یا جریمه های سنگین مواجه می شوند.

کد خبر: ۸۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha