۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
مرزهای مشترک فرصتی برای توسعه مراودات تجاری هستند
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس:

مرزهای مشترک فرصتی برای توسعه مراودات تجاری هستند

حاتمی، عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی می تواند بازوی خوبی برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حاتمی، با اشاره به نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه کشور، گفت: امروزه همه کارشناسان حوزه سیاست خارجی اعتقاد دارند دیپلماسی می تواند بازوی خوبی برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی باشد.

نماینده  کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود شهرستان های هم مرز با کشورهای همسایه فرصت خوبی برای تحقق دیپلماسی اقتصادی هستند اما توجه خوبی به آنها نشده است، اظهار کرد: به عنوان مثال حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند با مناطق آسیب دیده قره باغ و کشور آذربایجان نزدیک است اما می توان مشاهده کرد که دیگر کشورها برای بازسازی در آنجا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مناطق هم مرز دارای اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی با همسایگان هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که گذرگاه های مرزی متعددی نیز در منطقه وجود دارد اما تعطیل هستند اما دیگر کشورها بدون داشتن مرز مشترک در حال بازسازی مناطق آسیب دیده و کسب منافع هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون عملکرد خوبی برای تحقق دیپلماسی اقتصادی نداشته است، افزود: این امر نشان می دهد دستگاه دیپلماسی کشورمان تمرکزی نسبت به این بُعد سیاست ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در داخل کشور برای توسعه زیرساخت های مرزی دچار مشکل هستیم که این سازوکار موجب جلوگیری از تحقق دیپلماسی اقتصادی می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید برای وزارت امور خارجه تعیین تکلیف شود تا بر اساس برنامه مدون کمی و کیفی مشخصی اقدام به اجرای دیپلماسی اقتصادی کند.

کد خبر: ۸۷٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha