۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
 مسئولان برای حل مشکلات کارگران راهکار ارائه دهند
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار:

مسئولان برای حل مشکلات کارگران راهکار ارائه دهند

توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: خیلی از مسئولان در مورد مشکلات کارگران به ویژه در حوزه مسکن و امنیت شغلی آنها صحبت می کنند اما برای حل این مشکلات باید راهکار هم ارائه دهند.

به گزارش بازار، فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار به مناسبت هفته کار وکارگر اظهارکرد: متاسفانه در سالهای اخیر خیلی باب شده که هفته و روز کارگر را مطرح می کنند اما عملاً کاری برای کارگر انجام نمی دهند.

وی افزود: خیلی از مسئولان درمورد مشکلات کارگران به ویژه در حوزه مسکن و امنیت شغلی آنها صحبت می کنند که همه هم می دانند اما از آنجایی که کارگر قدرت اجرایی ندارد لذا این مسئولان هستند که برای حل این مشکلات باید راهکار ارائه دهند.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که حقوق مصوب امسال کارگران بر مبنای تورم کدام سال تعیین شده است گفت: زمانی می توان درمورد دستمزد خوش بینانه فکر کرد که دولت از قدرت اجرایی خود برای تثبیت قیمتها استفاده کند در غیراین صورت قبل از اینکه هر عددی به دستمزد کارگر اضافه شود تورم به شکل وحشتناکی بالا می رود.

توفیقی در رادیو گفت‌وگو اظهارکرد: عوامل تأثیرگذار بر تورم سالیان سال است که از دستمزد خارج شده و مولفه های دیگری از جمله تولید پول بدون پشتوانه و گردش وحشتناک نقدینگی بر آن تأثیر دارند.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با بیان اینکه شورا در رابطه با افزایش دستمزد اقدام می کند اما نماینده کارگری امکان استیفای حق خود را ندارد گفت: نمایندگان کارگری همیشه در این جلسات اعلام کردند که اگر دولت راهکاری برای کنترل بازار ارائه نکند قطعاً نمی تواند جوابگوی معیشت خانواده های کارگری باشد کمااینکه الان هم اوضاع کاملاً رها شده است.

کد خبر: ۸۷٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha